پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

قطع ارتباط برخی از احزاب سیاسی با حکومت محلی در دایکندی!

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۵۲ ق.ظ

برخی از نمایندگی های احزاب سیاسی در دایکندی طی یک اعتراض با حکومت محلی این ولایت قطع ارتباط نموده اند...



آنان طی قطعنامه میگویند که حکومت محلی را بعد ازین نماینده حکومت مرکزی (وحدت ملی) نمیدانند بلکه نماینده یک حزب خاص و یک جریان سیاسی خاص میدانند و درهرنقطه از دایکندی که برخورد با نیرو های امنیتی صورت گیرند آنرا برخورد با نیروهای امنیتی حکومت وحدت ملی نه بلکه برخورد با یک جریان سیاسی خاص میدانند.

سبحان نایبی وکیل شورای ولایتی دایکندی در مصاحبه با رادیو دایکندی گفت :" تمام احزاب سیاسی باید آنگونه که در تصمیم گیری های حکومت محلی شریک باشند شریک ساخته نمی شوند و به همین دلیل با حکومت محلی این ولایت قطع ارتباط کرده اند".

آقای نایبی با استناد به قطعنامه این احزاب افزود :" حکومت محلی را نماینده حکومت مرکزی نمیدانیم و برخورد که همرای نیروهای امنیتی صورت میگیرد از نظر این احزاب برخورد با یک جریان سیاسی خاص میباشد".

اما شیر محمد انتظار سخنگوی والی ولایت دایکندی به رادیو دایکندی گفت :" اینکه تعدادی از احزاب با حکومت محلی قطع ارتباط کرده باشد نادرست است صرف تعدادی محدودی که خود شانرا نمایندگان احزاب مینامند اعلان کرده اند که با حکومت محلی قطع ارتباط نموده است درحالی که ما با افراد دیگر از داخل دفاتر این احزاب درارتباط هستیم و همیشه کوشش کردیم خدمات که برای شهروندان دایکندی صورت میگیرد آنها هم مستفید شوند".

بااین وجود جاوید نماینده حزب وحدت اسلامی با رهبری کریم خلیلی در دایکندی مقاطعه با حکومت محلی را به ضرر مردم دانیسته گفت:" ما هیچ وقت با حکومت محلی نه این والی و نه والی های دیگر مقاطعه نخواهیم کرد زیرا مقاطعه به نفع مردم ما نخواهد بود و مشکل عدم کارکرد دلیل برای مقاطعه نمیتواند باشد چراکه در سراسر کشور کار صورت نگرفته است".

وی مقاطعه با حکومت را راه حل خوبی برای اصلاح حکومت ندانیسته گفت:" زمانیکه یک والی از سوی حکومت مرکزی برای دایکندی معرفی میگردد موظف است تا مشکلات مردم را درنظر گرفته به حل آن بپردازد اما زمانی که ما با آن مقاطعه نمائیم آن به فکر دفاع از خودش خواهد افتاد".

بااین وجود احزاب که در مقاطعه با حکومت محلی قرار دارد میخواهند تا درحکومت اصلاحات بوجود بیآید به دلیل اینکه هرکدام شان یک نهاد اجتماعی به حساب میآید باید در تصمیم گیری های حکومت شریک ساخته شوند.

گفتنی است به گفته آقای نائبی این احزاب یک شورای را برای حل مشکلات کلان اجتماعی دایکندی بوجود آورده اند که این شورا با نظام افغانستان و رئیس جمهور افغانستان وفا دار خواهد بود.

گزارش ازمرتضی حسینی- از صفحه ی محمد انوار شهاب

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com