پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

شکایت بی جاه شده گان جنگ گیزاب از کم توجهی حکومت محلی دایکندی!

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ق.ظ

نا امنی وجنگ وجود گروه های هراس افکن پدیدهء که همواره قربانی و مهاجرت را به مردم افغانستان...



به ارمغان آورده است. این بار، در ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان جنگ خانمانسوز که ده ها کشته و زخمی، تخریب منازل و دارایی¬ها ومهاجرت صدها خانواده عمدتا از تبار هزاره را در قبال داشته است.

خانواده ها که بخاطر فرار از مرگ به منظور زنده ماندن از هراس جنگ« چونی» گیزاب به مرکز ولایت دایکندی پناه آورده، از چگونگی جنگ و وضعیت که به آنان تحمیل شده می گویند و از وضعیت که هم اکنون در نیلی دارند حکایت می نمایند و از حکومت خواهان رسیدگی به مشکلات شان می باشند.

مریم ورعنا دو خانم بی جا شدهء فراری از جنگ، چگونگی جنگ و وضعیت که برآنان گذشته اند را به توصیف گرفته می گویند:« از خانه بیرون شده نمیتانستیم روزانه ده الی دوازده نفر کشته می شد راکت می یامد و هر لحظه منتظر مرگ بودیم» اینان از نداشتن مواد اولیه وسرپناه دراین سرمای تاقت فرسا شکایت داشته می گویند:«از سوی حکومت و نهاد خیرییه هیجگونه توجه با آنان صورت نگرفته و وضعیت بدی را سپری می کنند».

حبیبه و سلطان از دیگر بی جا شده گان جنگ گیزاب است که از وضعیت بد زندگی در مرکز دایکندی می گویند اینان نه تنها از کم توجهی نهادهای کمک کننده شکایت دارند بل می گویند شفاخانه ها مریضان آنان را تحویل نمی گیرند.

لیدا بنیامین از اطفال بی جاشده¬یی اند که از دولت می خواهند با آنان رحم نموده از گرسنگی نجات دهند.

در همین حال سید ابراهیم هاشمی ریس عودت مهاجرین دایکندی می گوید:« تا کنون 24 فامیل بی جا شده از جنگ گیزاب را که در نیلی مرکز دایکندی ثبت نموده و برای 14 فامیل آن کمک های نقدی و غذای شده اند که ما دراین زمینه بی توجه نبوده، اقدامات جدی را انجام خواهم داد».

با این وجود بی جا شده گان از حکومت می خواهند تا با آنان توجه جدی نماید، در غیرآن صورت اطفال شان تلف خواهند شد.

این مهاجرتها در حالی صورت میگیرد که در همین اواخر جنگ بین حکومت و گروه طالبان در ولسوالی گیزاب اوج گرفته است که اگر چنانچه به زودی مهار نگردد انتظار می رود مهاجرت ها و تلفات بیشتری را از خود بجا گذارند.

انسیه نجفی

رادیو دایکندی ، نیلی

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com