پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

واکنش شدید جوانان دایکندی در پیوند به کشته شدن 8 تن در تاله وبرفک

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵ ق.ظ

عصر دیروز 21 جدی 1395 جوانان و فرهنگیان دایکندی طی گردهمای واکنشی شدید از خود نشان دادند...


چندی پیش یک تعداد از باشندگان ولسوالی های شهرستان و میرامور ولایت دایکندی که جهت کارکردن در معدن ذوغال سنگ رفته بودند هنگام برگشت به خانه های شان از سوی یک تعداد افراد ناشناس بنام داعش در ولسوالی تاله وبرفک ولایت بغلان کشته شده اند که به دنبال آن عصر دیروز 21 جدی 1395 جوانان و فرهنگیان دایکندی طی گردهمای واکنشی شدید از خود نشان دادند.

مرتضی حسینی یکی از برگزار کننده گان این گردهمای هدف از برگزاری این گردهمای را ارج گذاری به خون شهدای مظلوم دایکندی عنوان داشته گفت :" این برنامه درواقع دادخواهی برای آنانی است که درراه لقمه نانی برای فرزندانشان سفرکرده و مظلومانه و بدون کدام گناه به شهادت رسیده اند".

جواد دادگر رییس دفتر ولایتی دایکندی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت :" فاجعه ولایت بغلان یک مصادق روشن وصریح نقض حقوق بشر و حقوق بین الملی بشر دوستانه هست که هم مطابق قوانین نافذه افغانستان و هم مطابق اسناد بین الملی حقوق بشر نیاز است تا افغانستان ترتیبات لازم را بمنظور به محاکمه کشانیدن عامیلین این رویداد روی دست بیگیرند".

وی همچنان دولت افغانستان را متهم به کم کاری کرده گفت :" روزهای زیادی از حادثات بزرگ گذشته اما دولت افغانستان بجز با صادر کردن بیانه ای جهت محکوم کردن آنان دیگر کاری انجام نداده است".

رحمت الله شریعتی فعال مدنی نیز حکومت را به بعدانتقاد گرفته گفت :" از زمان آغاز حکومت محلی تاکنون ما 560 تن از هموطنان خودرا بطور اوسط از دست داده ایم".

وی همچنان افزود :" با تمام دشواری هموطنان ما میروند برای کار که لقمه نانی دریافت کنند صرف بخاطریکه متعلق به یک قوم و یک مذهب میباشد سر بریده میشود و ماهم در این قسمت بی تفاوت مانده ایم این سرنویشت استمرار خواهد یافت اگر ما جلوش ره امروز نگریم ".

دراین گردهمای قطعنامه نیز ازسوی جوانان وفرهنگیان دایکندی به خوانش گرفته شد که دربخشهای آن از سازمان ملل ، نهادهای مدافع حقوق بشر و دولت افغانستان خواستار جلوگیری از کشتار مسافران و دستگیری عامیلین رویداد تاله وبرفک بغلان شده اند.

این جوانان دربخشی دیگری از قطعنامه شان از شهروندان خواستار واکنش تند درقبال چنین رویدادها و از دولت مرکزی ، دولت محلی و موسسات خیریه خواهان کمک رسانی به خانواده های شهدای تاله وبرفک شده اند.

گفتنی است که به همین مناسبت فاتحه خوانی عمومی از سوی حکومت محلی در مسجد حج واوقاف در مرکز ولایت نیز برگزار گردید.

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

انعکاس نظرات و دیدگاههای مردم دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com