پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

 

خبرهای که در شبکه ای مجازی بازتاب یافته، که گویا من و شیما محمدی منشی شورای ولایتی برخورد فزیکی نمودیم، ضمن رد این خبر دروغ کذب محض...

 

 

مردم عزتمند دایکندی!

خبرهای که در شبکه ای مجازی بازتاب یافته، که گویا من و شیما محمدی منشی شورای ولایتی برخورد فزیکی نمودیم، ضمن رد این خبر دروغ کذب محض میدانم، به مدت دوسال میشود در شورای ولایتی به عنوان نماینده مردم ایفای وظیفه مینمایم علی رغم اختلافات دیدگاه در بخش حکومتداری، سعی همه اعضای شورای ولایتی بر این بوده که به باور و دیدگاه همدیگر احترام بگزاریم، فلسفه وجودی شورا دایر نمودن جلسه است، تا روی موضوعات که اختلاف نظر وجود دارد زبان مشترک پیداکنیم. متاسفانه از مدت دوسال میشود که سرنوشت مردم دایکندی گره خورده به یک حاکم ضعیف و بی تجربه که تمام سرمایه و دارای مردم ما را به ترفند های گوناگونی، اختلاف بینداز و حکومت کن به یغما برده است. توطئه اخیر و تهمت ناجوانمردانه خانم مرادی و بازی کردن به حیثیت و ناموس مردم دایکندی و سرپوش گذاشتن به ناکامی ها و بیکفایتی خودش از طریق به جان هم انداختن مردم دایکندی و وکلای شورای ولایتی و بر خورد دوگانه یک چیزی جدید نیست، یگانه استیراتیژی خلیل پیلوت و خانم مرادی در طول دوسال زعامت وی ایجاد اختلاف، دامن زدن به تنش های اجتماعی، چند دسته کردن مردم و در نهایت توهین و تهمت های ناروا بر شخصیت های دایکندی بوده. در رابطه با برخورد فزیکی که گویا بین من نائبی و شیما محمدی اتفاق افتاده ضمن که این قضیه را رد و گذب محض میدانم و توطئه ناجوانمردانه به ادرس شورای ولایتی و خدشه دار کردن هویت شورا و توحین و تهمت به خانه ملت و تمام مردم دایکندی میدانم، باید خدمت مردم شریف دایکندی عرض کنم که منطق نائبی منطق خشونت و لت کوب نیست، خانه ملت فضای برای دفاع از حقوق و نیازمندی های مردم و نظارت بر اعمال حکومت است.

زن مادر است و مادر درختی تکرار ناپذیر در روزگار، مادری برای فرزندانش است و کشور هم مادر است از این دو باید به درستی مراقبت شود. به موازات باورهای عده ای کثیری از دوستان، همقطاران، همفکران و همنسلانم که خشونت را یک امر فجیع، قبیح و غیر انسانی میپندارد، بنده هم باورمند و معتقد به این ایده و مفکوره میباشم و خشونت علیه زنان را تقبیح و محکوم نموده و انرا فجیع ترین کنش جامعه مرد سالار و ارباب محور علیه یک موجود که از وجودش انسانیت، عطوفت، محبت و مادریت می بارد می پندارم.

از روزی که خانم مرادی خواهر ما منحیث والی مقرر شده از همان ابتدا با اجندایی سیاسی شروع به کار نمود و سعی بر این نموده تا از فرصت ها و امکانات حکومت علیه مردم دایکندی و ایجاد فاصله میان حکومت و مردم استفاده نمایند، من تا هنوز باورمند به این نیستم که خانم محمدی منشی شورا که عضو خانه ای است، که من نیز هستم مستقیم با همین ادبیات که بازتاب یافته شکایت کرده باشدَ، در جلسات یک مشاجره لفظی و اختلاف دیدگاه روی یکی از سکتور ها بود که سه مدیران اداری شورا و یکی از مراجعین مردمی نیز انجا حضور داشتند، با اینکه بگو مگو تند شد من حتی از جای خود و از چوکی خود بلند نشدم و هیچ واکنش در حرکات همکارم نشان ندادم، چون میدانم جنجال های اندک در نهاد های که شورای هستند وجود دارند، بنا دستگاه حکومت و در رائس ان خواهر ما خانم مرادی یک تقاضا دارم بجای دامن زدن به موضوهات بی اهمیت و برجسته کردن موضوعات خلاف واقعیت اگر واقعا تصمیم داری به عنوان نماینده ریس جمهور و نظام افغانستان عمل کنی، خوب است بجایی توحین و تهمت و تشویق کردن این و آن و زیر سوال بردن شورا و خانه ملت از توانمندی های وکلا برای بهبود وضعیت زندگی مردم در راستای تامین امنیت، انکشاف و حکومتداری استفاده کنید.

متاسفانه هستند رسانه ای محلی که بجای اینکه اصول و اخلاق رسانه را رعایت کند، که رسالت اصلی شان است، همیشه سعی نموده تا افکار عمومی را مخدوش و مسموم نمایند.

این دور از اخلاق، انصاف و روحیه جمعی است.

هرزمان که مستقیم خانم محمدی از ادرس خودش شکایت درج نمایند اینجانیب منحیث فرزند کوچک این مردم حاضر هستم در هر دادگاهی حاضر شوم دفاع نمایم، اگر ثابت شد و حتی یکی از کارمندان شورای ولایتی و حتی یکی از اعضای شورای ولایتی تایید کرد که نائبی حتی دست بلند کرده روی خانم محمدی مردم دایکندی باید به دست خودشان محکمه نمایند.

اما اینکه حکومت محلی بجز اجندا و توطئه و دسیسه چیزی دیگر روی دست ندارد از افتاب روشن است همه میداند.

از جلالتمآب ریس جمهور، جناب استاد دانش و جناب استاد محقق، استاد خلیلی، حاجی شفق و جناب داکتر مدبر و سایر بزرگان مردم هزاره شریک در قدرت صمیمانه تقاضامندم لطفآ دایکندی را دریابید و دایکندی را از دست افرادیکه سرنوشت نزدیک به یک میلون نفر را به گروگان گرفته نجات دهیدَ، من واقعآ برای بزرگان هزاره متاسف هستم، با اینکه خود شان میدانند بهار اینده سرنوشت بدی پیش روی مردم ماست در سراسر افغانستان و دایکندی نیز استثنا نیست، با توجه با وضعیت التهاب الود سیاسی دایکندی و دامن زدن پیلوت به این تفرقه ها و ایجاد تنش و توهین و تهمت بر شخصیت ها و نهاد های حکمی. آیا واقعا در شرایط سخت و دشوار همان احساس جمعی مبنی بر حمایت از نظام، حکومت و دست اورد بیش از یکدهه بر وجود مردم دایکندی باقی خواهند ماند؟ آیا اگر بیشتر از این خانم مرادی و پیلوت با استفاده از موقف دولتی، خود را مصروف دسیسه و توطئه نمایند برای مردم دایکندی قابل قبول خواهد بود؟ این سوال است که به زودی به ان روبرو خواهیم شد.

در خاتمه نبشته خود را به شعری آن هم به آدرس "خلیل پیلوت و باند توطئه" خاتمه میدهم.

خواهی بزنش گردن و خواهی بنوازش

این سر به قدم های کسی خم شدنی نیست

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

شوراى ولایتی دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com