پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

متن بیانیه وزیر فواید عامه در مراسم امضای قرارداد سرک دره صوف یکاولنگ

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳ ق.ظ

سرک دره صوف یکاولنگ بخشی از دهلیز شمال به جنوب میباشد...

 


بسم الله الرحمن الرحیم

جلالتمآب رئیس جمهور، جمهوری اسلامی افغانستان، جلالتمآب استاد دانش معاون ریاست جمهوری، جلالتمآب استاد محقق معاون ریاست اجرائیه، جلالتمآب داکتر صاحب قیومی، وزرای محترم کابینه، وکلای محترم شورای ملی، نماینده گان سفارت جمهوری خلق چین درکابل، نمایندگان بانک انکشاف آسیایی حاضرین گرانقدر السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

از حضور گرم تان در این محفل با شکوه تشکر و قدر دانی میکنم.

جای بس خوشی است که امروز قرار داد سرک دریصوف یکاولنگ به امضا میرسد. سرک دریصوف یکاولنگ در جریان سال 2014 به اعلان داوطلبی گذاشته شد که در آن دو شرکت معتبر بین المللی شارت لیست گردیده بودند. از آنجائیکه دیزاین پروژه دارای نواقص و همچنان نرخ شرکت ها بسیار بلند بود، پروسه متذکره متوقف شد و پروسه تدارکاتی پروژه از روش مقید تدارکاتی که زمان کمتر را در بر میگیرد مجددا طی مراحل گردید. این بار دو شرکت معتبر چینایی و ترکی در پروسه داوطلبی اشتراک نمودند و شرکت چینایی با تکمیل نمودن تمام معیار های تدارکاتی و با نازلترین نرخ 204.9 ملیون دالر برنده این پروژه انتخاب گردید. قابل یاد آوری است که نرخ شرکت برنده با نازلترین نرخ شرکتهای قبلی در حدود 50 ملیون دالر کاهش یافته و صرفه جویی صورت گرفته است که یک دست آورد بسیار مهم می باشد.

این سرک با طول 178 کیلومتر و عرض 7 متر با دو متر شانه در هرطرف سرک، تعداد 8 پایه پل کلان، 194 پایه پلچک با شرکت چینایی سی آر بی سی قرار داد میگردد. میعاد تطبیق این پروژه 1278 روز میباشد و شرکت متذکره مکلف است در زمان معین سرک را تکمیل نماید.

سرک دره صوف یکاولنگ بخشی از دهلیز شمال به جنوب میباشد که بخش اول آن به طول 97 کیلومتر از مزار شریف تا دره صوف قبلا ساخته شده و تحت بهره برداری قرار دارد. بخش دوم سرک متذکره که از دره صوف شروع میگردد و به یکاولنگ میرسد امروز قرار داد ساختمان آن امضا میشود. قرار داد مطالعات امکان سنجی بخش سوم سرک متذکره تحت تدارکات قرار دارد و بعد از تکمیل مراحل تدارکاتی آن امضا خواهد شد. طول بخش سوم 550 کیلومتر میباشد که از یکاولنگ آغاز و با عبور از ولایات دایکندی و ارزگان به قندهار وصل میگردد. بعد از تکمیل مطالعات امکان سنجی آن، کار ساختمان بخش سوم نیز در چندین مرحله به ترتیب آغاز خواهد گردید. دولت جمهوری اسلامی افغانستان و همچنان بانک انکشاف آسیایی در قسمت تکمیل نمودن این دهلیز مهم اقتصادی متعهد میباشد.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس پالیسی های کلان ملی و با در نظر داشت اتصالات منطقه ای، اعمار دهلیز های شمال به جنوب و شرق به غرب را جز اولویت های برنامه های انکشافی خویش می داند. بر این اساس، علاوه بر دهلیز شمال به جنوب که شرح آن گفته شد، کار دهلیز شرق به غرب (سرک گردندیوار) نیز ادامه دارد. بخش اول و دوم دهلیز شرق به غرب به طول 100 کیلومتر تحت کار می باشد. خوشبختانه موافقت نامه مالی سرک هرات چشت شریف، بخش غربی دهلیز شرق به غرب به طول 150 کیلومتر با کشور ایتالیا به امضا رسیده و کابینه و پارلمان افغانستان نیز آن را تصویب کرده است. کار سروی و دیزاین آن آغاز گردیده و کار ساختمان آن به تعقیب آن آغاز خواهد شد.

بر علاوه از دو دهلیز شمال به جنوب و شرق به غرب، یک تعداد پروژه های مهم دیگر مانند سرک دوشی-بامیان به طول 150 کیلومتر و سرک مرکز نیلی الی پنجاب به طول 160 کیلومتر در دستور کار دولت جمهوری اسلامی افغانستان و در مراحه طی مراحل تدارکاتی قرار دارد.

با تکمیل نمودن دو دهلیز مهم شمال به جنوب و شرق به غرب، و پروژه های دوشی بامیان، پنجاب-نیلی، بهره برداری سرک میدان-بامیان که در تابستان امسال جلالتمآب رئیس صاحب جمهور آنرا افتتاح نمود، و سایر پروژه های بزرگ سرک سازی، افغانستان مرکزی از زندان جغرافیایی خارج شده و زمینه تحولات بزرگ اقتصادی و اجتماعی در آن فراهم خواهد گردید. طبق وعده جلالتمآب رئیس جمهور، دولت افغانستان متعهد به تطبیق برنامه بیرون کشیدن افغانستان مرکزی از زندان جغرافیایی میباشد و عقد قرار داد این پروژه نیز بخشی از این تلاش است. میخواهم از جلالتمآب رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان و رهبری دولت افغانستان، مشاور ارشد رییس جمهموری در امور اقتصادی و زیر بنا، کمیسیون عالی تدارکات ملی بخاطر تعهد و حمایت قوی شان از تطبیق این پروژه و سایر برنامه های سرکسازی در سراسر افغانستان و بخصوص مناطق مرکزی ابراز امتنان و تشکری نمایم. همچنان از بانک انکشاف آسیایی بخاطر حمایت های مالی بی دریغ شان در عرصه اعمار زیربناهای ترانسپورتی تشکر میکنم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

گرفته شده: از صفحه محمود بلیغ وزیر فواید عامه

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

وضعیت انکشاف و توسعه در دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com