پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

راهکارهای رفع بوی بد دهان با طب سنتی !

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶ ق.ظ

بوی بد دهان در طب سنتی عللی مختلف دارد که با توجه به علت موثر در ایجاد آن می‌توان درمان لازم را انجام داد...

رفع بوی بد دهان با طب سنتی !

متخصصین طب سنتی درباره علل بوی بد دهان می گویند:

بوی بد دهان ناشی از عفونت لثه و دندان‌ها

 اگر بوی بد دهان ناشی از عفونت لثه و دندان‌ها باشد، فرد باید به دندانپزشک مراجعه کند البته افرادی که به عفونت مزمن لثه دچار هستند، می‌توانند در کنار مراجعه به دندانپزشک نزد متخصص طب سنتی هم بروند.

استفاده از دهان شویه برگ مورد نقش موثری در تقویت و ضدعفونی کردن لثه‌ها دارد، برای این منظور باید برگ‌های مورد را به مدت چند دقیقه داخل سرکه بجوشانید سپس این ترکیب را صاف و مخلوط صاف شده را با کمی آب، رقیق کنید و روزانه چندین بار دهان خود را با این ترکیب رقیق شده شست‌وشو دهید، دهانشویه کردن با آب بِه و گلاب هم برای تقویت لثه‌ها بسیار مفید است.

بوی بد دهان ناشی از مواد عفونی و فاسد در معده باشد

 اگر بوی بد دهان ناشی از مواد عفونی و فاسد در معده باشد، در این صورت ۲ حالت وجود دارد:

 در حالت اول معده ممکن است در کنار حضور این مواد فاسد حرارت زیاد پیدا کرده باشد یا این احتمال وجود دارد که معده سرد شده باشد.

اگر بوی بد دهان با غذا خوردن کاهش پیدا کرد، بیشتر دلیل بر این است که حرارت معده افزایش پیدا کرده است، بنابراین افرادی که با گرسنگی کشیدن بوی بد دهان آنها افزایش و با غذا خوردن این بو کاهش پیدا می‌کند، پیشنهاد می‌شود صبح‌ها پس از بیدار شدن سریع‌تر صبحانه بخورند تا معده آنها خالی نماند و به بوی بد دهان دچار نشوند.

بوی بد دهان ناشی از حرارت زیاد معده را چگونه از بین ببریم؟

اگر بوی بد دهان ناشی از حرارت زیاد معده باشد، افراد دچار این مشکل می‌توانند شب‌ها برگه زردآلوی خشک شده را خیس و صبح‌ها ناشتا این برگ زردآلوی خیس خورده را میل کنند. مصرف برگ زردآلوی خیس خورده در پاکسازی معده بسیار موثر است. این اشخاص.

 همچنین می‌توانند مقداری سویق با جو را با آب خنک بخورند؛ سویق جو از آرد جو تفت داده شده تهیه می‌شود. برای رفع بوی بد دهان ناشی از گرمی معده، مصرف خیار و آلو هم پیشنهاد می‌شود.

 اگر بوی بد دهان با غذا خوردن کاهش پیدا نکند یا حتی پس از مصرف غذا تشدید شود، در این صورت این موضوع ناشی از غلبه بلغم و سردی در معده است، به عبارتی بلغم فاسد شده در ایجاد بوی بد دهان نقش دارد، بنابراین به این افراد پیشنهاد می‌شود که از مصرف مواد غذایی با طبع سرد و تر پرهیز و برای درمان این مشکل به متخصص طب سنتی مراجعه کنند.

این متخ مصرف مربای گل محمدی یا گل‌قند (گل انگبین) که از گل‌های خشک شده گل محمدی به همراه شکر یا عسل تهیه می‌شود، در تقویت معده و پاکسازی آن در مواردی که معده به سردی دچار شده است، بسیار موثر است.نوشیدن شربت سکنجبین تهیه شده با عسل هم به رفع بوی بد دهان ناشی از سردی معده کمک می‌کند.

 موارد ذکر شده برای وقتی است که بوی ثابت و غالب دهان ناخوشایند باشد، بنابراین اگر بوی بد دهان ناشی از آروغ زدن باشد، به تدابیر طب سنتی جداگانه‌ای نیاز دارد.

 

 

 

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

بهداشت و صحت در دایکندی

نظرات  (۱)

  • مهران بیان
  • بوی دهان بعضیا واقعا آزار دهنده است، نمیدونم این افراد خودشون این بوی بد را احساس می کنند یا نه؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com