پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

کشف صدها اثر باستانی در ولایت دایکندی

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ق.ظ

چند سال پیش صدها اثر باستانی در ولایت دایکندی کشف گردید که عبارت است از...

 

آثار کشف شده در ولایت دایکندی شامل یک کوزه گلی سرخ رنگ، 42 سکه نقش شده به کلمات قرآنی، 34 سکه شکسته، 2 چوری شکسته، 2 قاشق شکسته، 3 انگشتر از جنس نقره، 94 سکه شکسته، 3 مهره زرد رنگ و 2 حلقه گوشواره از جنس طلا، یک ظرف زرگری و یک مهره مرجان است.

این آثار باستانی از مربوطات ولسوالی سنگ تخت و بندر دایکندی، هنگام بازسازی سرک از سوی مردم محل کشف شده است. آقای ارزگانی افزود که این آثار باستانی از مربوطات ولسوالی سنگ تخت و بندر دایکندی، هنگام بازسازی سرک از سوی مردم محل کشف شده است. به گفته او این آثار برای نگهداری به ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت دایکندی منتقل شده است.

او تاکید کرد که نوع جنس این آثار باستانی را زرگران بازار نیلی مرکز دایکندی تشخیص داده اند اما تاکنون به صورت دقیق معلوم نیست که این آثار مربوط به کدام دوره تاریخی است.

 

والی دایکندی تاکید کرد که یک هیأت تخنیکی از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور به این ولایت سفر کنند تا نوعیت و قدامت تاریخی این آثار باستانی را شناسایی کنند.

دایکندی در مرکز کشور از ولایات تاریخی در جوار مناطق باستانی کرمان، لعل و سرجنگل قرار دارد.

این ولایت در ادوار تاریخی گذشته یکی از راه های مواصلاتی امپراطوری غزنویان به شمار می رفته است.

گفته می شود که در مناطق مختلف دایکندی، آثاری باقی مانده که نمایانگر حیات در دوره های دور تاریخی است.

با این حال قربانعلی ارزگانی والی دایکندی می گوید که مناطق مختلفی در دایکندی از جمله چوقچار، کیان، ولسوالی های سنگ تخت و بندر، میرامور و دره ای در نزدیکی نیلی مرکز این ولایت، آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است.

بر اساس اظهارات او، ولایت دایکندی آثار تاریخی زیادی دارد و ساخت یک موزیم محلی در این ولایت ضروری است .

به باور او با نگهداری این آثار در موزیم ولایت داکندی، هویت تاریخی مردم این منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

ارزگانی تاکید کرد که مسوولان محلی ولایت دایکندی برای ساخت این موزیم با مقام های وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت گو خواهند کرد.


  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

اثار باستانی وتاریخی ولایت دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com