پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

مردم دایکندی به رسم اعتراض به خرابی سرک ها؛ جاده اصلی شهر دایکندی را کاه گل کردند

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ق.ظ


11عقرب 1395خانواده (حاجی شهاب) به همکاری نهاد های مدنی و زنان طی یک حرکت مدنی گولای منگل خان هزاره که درمسیر...

 


سرک بین بازار کهنه و شهرک جدید نیلی قرار دارد را درعکس العمل به خرابی سرکهای بین شهری نیلی مرکز دایکندی کاه گل نمود.

گرچند قرار بود که این خانواده سرک میدان هوای الی چوک مرکزی که از وضعیت بدی برخوردار بود طی یک حرکت نمادین ترمیم و جغل اندازی نماید اما بعدازاینکه شب گذشته از طریق صفحه فیس بوک حاجی شهاب مردم دایکندی را برای اشتراک دراین حرکت فراخواند اداره محلی دایکندی بلافاصله شرکت قرار دادی را شب هنگام خواسته و ملزم به آغاز کار این سرک نمود که کار آن از ساعت 7:30 صبح شروع شد .

ولی خانواده حاجی شهاب ضمن استقبال از این عکس العمل حکومت این کار را بسنده ندانیسته گولای منگل خان هزاره را کاه گل نمود.

سید محمد انور شهاب سرپرست خانواده حاجی شهاب در گفتگو با رسانه های محلی گفت :" قرار بود ده کیلو متر سرک بین شهری (نیلی) بنا به وعده وزیر فوائید عامه وقت که طی سفری به دایکندی وعده سپرده بود تا دو ماه دیگر بصورت اساسی پخته خواهدشد تاکنون که چهار سال از آن میگذرد خبری نیست همچنان بنا به وعده مسئولین محلی قرار بود 12 کیلو متر سرک بین شهری از دو ماه پیش کار عملی آن شروع گردد اما با فرارسیدن زمستان و بد تر شدن وضعیت سرک های بین شهری کار عملی آن شروع نگردیده است .

لذا ما برآن شدیم تا صدای محرومیت مردم این ولایت را با استفاده از حق مدنی خانواده خویش فریاد نماییم".

حاجی شهاب همچنان وکلای پارلمان و شورای ولایتی را نیزبه انتقاد گرفته گفت:" دست از اختلافات سلیقه ای و حزبی برداشته از هرگونه افسانه سازی های درو غین که به منفعت عامه ضرر میرسانند پرهیز نموده ، برادارات محلی بخصوص شهرداری نیلی سخت بیگیرند تا به خواست ها ودرد های مردم توجه نمایند".

این خانواده قطعنامه 4 ماده ای را نیز به خوانش گرفته که دربخش آن آمده بود :"

دولت محلی بدون هیچ عذر و بهانه ای هرچه عاجل به ترمیم و احیای سرکهای داخل شهر(نیلی) اقدام نماید ورنه مردم دایکندی سیاست و رویش مقاطعه را باآنان در پیش خواهد گرفت ".

این خانواده از حکومت خواست تا کاری اعمار سرک که صبح امروز شروع کرده ( سرک میدان هوای نیلی مرکز دایکندی ) تداوم بخشیده و به گفته های شان ( وعده سخنگوی والی دایکندی ) جامه عمل بپوشند واز مردم دایکندی خواست درصورت عدم توجه جدی حکومت با کاروان مدنی آنان همنوا گردیده و از حقوق اساسی شان در برابر ابر تنبلان با منطق مدنی و غیر سیاسی دفاع نمایند.

گفتنی است که این دومین حرکت مدنی خانواده حاجی شهاب است که درعکس العمل به خرابی سرکهای بین شهری در مرکز دایکندی صورت میگیرد.

قطعنامه شماره (2) اعتراض مدنی خانواده حاجی شهاب!

انگار حافظ درست گفته است؛ درد ما را نیست درمان الغیاث.

محرومیت و بیچارگی در ولایت دایکندی تبدیل به قاعده زندگی شده است.

نبود اساسی ترین خدمات و امکانات یک زندگی آبرومند چون؛ سرک، شفاخانه، آب، برق، مکتب و مسایلی از این دست دردهای است که همیشه فریاد شده اما هیچ فریاد رسی نیافته است و هیچ گوشی برای شنفتن این دردها و فریادها پیدا نگردیده است. ما همه دردیم و همه فریاد! .

خانواده حاجی شهاب ضمن قدر دانی از اقدام اداره محلی که بعد از آمادگی خانواده حاجی شهاب برای ترمیم سرک میدان هوای عکس العمل جدی نشان داده یک شبه شرکت قرار دادی را ملزم به آغاز کار این سرک نموده است که اکنون کار بالای آن جریان دارد اما مشکل سرکهای داخل شهری فقط درهمین نقطه خاتمه نمیابد لذا در ادامه اعتراضات و دادخواهی های انسانی خویش اینبار گوشه دیگر از رنج های عمومی مردمان این شهر و دیار را با فکتورهای زیر عنوان کرده است:

1. دولت محلی بدون هیچ عذر و بهانه هرچه عاجل به ترمیم و احیای سرک های داخل شهر اقدام نماید ورنه مردم دایکندی سیاست و روش مقاطعه را با آنان در پیش خواهد گرفت.

2. نمایندگان پارلمان اندکی به حال این ملت فراموش شده دل بسوزانند و با عبور از لج بازی های ناشیانه درونی از مجرای اعمال فشار بر ادارات و وزارت خانه ها به خصوص وزارت فواید عامه که وعده پخته کاری سرک های داخل شهر نیلی را داده بود. آنان را وادار به کار عملی نمایند.

3. . شورای ولایتی از اختلافات سلیقه‌ای و کژ منش بپرهیزند و به دور از هرگونه افسانه سازی های دروغین بر ادارات محلی و به خصوص شاروالی نیلی سخت بگیرند تا به خواست ها و دردهای مردم توجه کنند.

4. . از تمام مردم بیدار دایکندی وخانواده های معظم شان میخواهیم تا با کاروان مدنی ما همنوا گردیده و از حقوق اساسی شان در برابر ابر تنبلان ، با منطق مدنی و غیر سیاسی دفاع نمایند.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

خانواده شهاب

11عقرب 1395

نیلی دایکندی


  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com