پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

پرسشی از معصومه مرادی والی ولایت دایکندی

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ق.ظ

مرادی توضیح بدهد که چند فیصد از  وعده های سال گذشته ی ایشان به حقیقت مبدل شده؟!!!

بودیجه انکشافی سال1394 و1395 جمعا که حدود پنجاه میلیون دولار  می شود  توضیح بدهد که با این بودجه چند پروژه را به بهر برداری رسانده؟


متن کنفرانس مطبوعاتی سال گذشته مقام ولایت دایکندی در رابطه به دست آورد های چند ماهه گذشته شان در ولایت دایکندی.

..................................................................

داکتر معصومه مرادی والی ولایت دایکندی طی کنفرانس مطبوعاتی در سال گذشته با اشتراک؛ اعضای شورای علما، شورای صلح، شورای ولایتی، شورای مشورتی ، شورای مردمی، رئیسان، آمرین، مدیران، جامعه مدنی و رسانه ها، در صالون کنفرانس ولایت، دست آورد های اخیر شان را به کابل مرکز کشور و دست آورد های چند ماهه گذشته شانرا برای ولایت دایکندی ارایه کردند. والی ولایت دایکندی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: صد ها برنامه انکشافی و زیربنایی را که شامل ساخت میدان هوایی نیلی، پخته کاری سرک عمومی از کوتل قوناق الی مرکز ولایت دایکندی، پخته کاری سرک های داخل شهرک جدید نیلی، ساخت سرک های درجه دوم از مرکز ولایت به ولسوالی ها، احداث بند برق، اعمار ده ها کلنیک و مکتب را در سراسر ولایت دایکندی که تعداد از این پروژه ها از سوی وزارت های مربوطه و موسسات تمویل کننده، پروسه ی تدارکات و داو طلبی شان نهایی گردیده و شرکت های برنده نیز مشخص گردیده اند و در سال آینده کار عملی شان رسما آغاز میگردد. خانم مرادی گفت؛ که با شماری از وزیران کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و رئیسان موسسات بین المللی توافق نامه ی را امضا کرده اند و وعده قطعی از سوی شماری وزارت خانه ها و رئیسان موسسات بین المللی در یافت کرده اند که تعداد از برنامه های انکشافی را نیز در سال های آینده در ولایت دایکندی کار شان را آغاز می کنند. خانم مرادی همچنان افزود که بزودی 10 وزیر کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان همراه با شماری از رئیسان موسسات ملی و بین المللی جهت بررسی مشکلات به نیلی مرکز ولایت دایکندی سفر خواهند کرد، که این وزرای مذکور علاوه از برنامه قبلی شان به ولایت دایکندی برنامه های جدید انکشافی و خدمات رسانی خویش را برای مردم دایکندی نیز اعلان خواهند کرد. والی ولایت دایکندی می گوید که شماری اکثر از برنامه های انکشافی در ولایت دایکندی، از جمله میدان هوایی جدید نیلی، پخته کاری سرک کوتل قوناق الی مرکز ولایت، پخته کاری سرک های داخل شهر جدید نیلی، اعمار شماری از مکاتب و کلنیک ها در سراسر ولایت دایکندی در سال آینده رسما کارشان آغاز می گردد.

والی ولایت دایکندی در این کنفرانس مطبوعاتی برای مردم ولایت دایکندی اطمینان دادند که پل اجدی در مرکز ولایت دایکندی در سال آینده از سوی وزارت فواید عامه نیز احداث میگردد که در این مورد اسناد مربوط به شروع پروسه تدارکات پل مذکور از طرف و زیر فواید عامه امضا گردیده است. همچنان 16 عراده ملی بس از کمک های کشور هندوستان جهت حل مشکلات ترانسپورتی به مرکز ولایت دایکندی انتقال داده خواهند شد. خانم مرادی همچنان تأکید کرد، که در سال آینده، تمام مکاتب و کلنیک های نیمه کاره که از سال های گذشته باقی مانده است نیز تکمیل گردیده و به بهره برداری سپرده خواهند شد.

دست آورد ها و برنامه های انکشافی و خدمات رسانی، برای ولایت دایکندی در سال آینده قرار ذیل اند:

1- در ارتباط به ساخت میدان هوایی جدید نیلی در مرکز ولایت دایکندی، در سفر اخیر خانم مرادی والی ولایت دایکندی به کابل، جلسه مشترک در دفتر معاون دوم ریاست جمهوری با حضور داشت استاد دانش و هیأت رهبری ریاست عمومی هوانوردی برگزار گردید، که در آن جلسه ریاست عمومی هوانوردی برای والی دایکندی وعده سپرده است که بخش از هزینه ی میدان هوایی در بودجه ملی سال 1395 به تصویب رسیده است و طرح و دیزان میدان هوایی جدید نیلی نیز تکمیل گردیده و همچنان دیدار که والی دایکندی با برخی از موسسات بین المللی داشتند نیز وعده سپردند که بخش از بودجه میدان هوایی نیلی را کمک می کنند. انتظار میرود که با حل برخی از مشکلات، از جمله موضوع حقوقی میدان هوایی سابق، کار روی میدان هوایی جدید در سال آینده آغاز گردد.

2- انجنیر محمود بلیغ وزیر فواید عامه در دیدار با والی دایکندی گفته است پخته کاری قسمت ازسرک عمومی ( بامیان – دایکندی) از مسیر کوتل قوناق در آغاز سال 95 هجری شمسی رسماً شروع می گردد. وزیر فواید عامه گفته است که در حال حاضر کار سروی و دیزاین سرک بامیان – دایکندی تقریبا تکمیل گردیده است.

3- درهمین حال خانم مرادی والی دایکندی در دیدار که با محمود بلیغ وزیرفواید عامه در کابل، نیز اعلان نمودند که در حال حاضر پروسه ی تدارکات و پخته کاری سرک های داخل شهر جدید نیلی به طول 9 کیلومتر تکمیل گردیده و کار هموار سازی و پخته کاری آن، بزودی شروع می گردد. هزینه ساخت و پخته کاری سرک های داخل شهر جدید نیلی یک میلیون دالر امریکایی در نظر گرفته شده است که از سوی وزارت فواید عامه پرداخته می شود.

4- در نتیجه تلاش های خانم مرادی والی ولایت دایکندی، وزارت دولت در امور حوادث 500 تن گندوم را برای آسیب دیدگان حوادث طبیعی در دایکندی کمک کرده است. این کمک ها در بهار سال آینده به ولایت دایکندی انتقال داده خواهند شد و به افراد بی بضاعت و مستحق توزیع میگردد.

5- خانم مرادی والی دایکندی در دیدار با وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی در کابل، همچنان اعلان نمودند که کار پروژه فایبرنوری به هزینه 16 میلیون دالر امریکایی بزودی در ولایت دایکندی آغاز میگردد. وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی گفته است، که کار مقدماتی این پروژه در ولایت دایکندی آغاز گردیده وکار رسمی آن بزودی در ولایت دایکندی آغاز میگردد.

6- والی ولایت دایکندی، در سفر اخیر شان به کابل و در دیدار که با سلیمان شاه رئیس دفتر TIKA یا نهاد توسعه ی ترکیه در افغانستان در کابل، داشتند برای والی دایکندی وعده سپردند که بزودی جهت بررسی مشکلات به نیلی مرکز ولایت دایکندی سفر خواهد کرد و یک باب کلنیک و بخش از میدان هوایی دایکندی را اعمار می کنند.

7- والی ولایت دایکندی در دیدار که با رئیس موسسه آسایش جهانی در کابل، داشتند، برای والی دایکندی وعده سپردند که مکتب نیمه کاره گنده نیک را در نیلی مرکز ولایت دایکندی، یک باب مکتب در ولسوالی سنگتخت و بندر و یک باب کلنیک را در ولسوالی کیتی در سال آینده بشکل پخته و اساسی اعمار می کنند. علاوه برآن، رئیس موسسه آسایش جهانی برای خانم مرادی وعده سپردند که حد اقل 80 باب سرپناه را برای افراد بی بضاعت در ولسوالی کیتی نیز اعمار می کنند و همچنان عروسی های دسته جمعی در مرکز ولایت دایکندی برگزار می کنند.

8- در نتیجه تلاش های والی ولایت دایکندی و کمک مالی سفارت هندوستان مقیم در کابل، سه باب کلنیک C.H.C در ولسوالی های سنگتخت و بندر، کیتی و کجران و دوباب کلنیک B.H.C در ولسوالی های اشترلی و خدیر، بشکل مجهز و مدرن ساخته می شوند. هزینه ی پنج باب کلنیک مذکور به شمول احداث یک "پل" در منطقه زرد گلان ولسوالی کجران، 140 میلیون افغانی است که از سوی سفارت هندوستان مقیم در کابل پرداخته می شود. این درحالیست که پروسه توزیع آفر های پنج باب کلنیک فوق از طریق دفتر ریاست صحت عامه ولایت دایکندی ختم گردیده است و بزودی شرکت های برنده نیز مشخص خواهند گردید و کار عملی پنج باب کلنیک فوق عملاً شروع خواهند شد.

9- در نتیجه تلاش های والی ولایت دایکندی و کمک مالی سفارت هندوستان مقیم در کابل، پروسه ی تدارکات اعمار ساختمان دانشگاه ولایت دایکندی به شمول اعمار دانشکده زراعت وساختمان تدریسی دانشگاه مذکور نهایی گردیده و شرکت برنده نیز مشخص گردیده است. قرار است اعمار ساختمان دانشگاه ولایت دایکندیً دربند رمکک در نیلی مرکز ولایت دایکندی، بزودی آغاز گردد.
  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com