پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

واکنشها نسبت به سخنان اهانت آمیز ترامپ به مردم افغانستان

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۳۹ ب.ظ

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: "من برای افغانستان برنامه دارم، که اگر می‌خواستم (به آن عمل کنم) و جنگ را ببرم، افغانستان از زمین محو می‌شد. می‌رفت. به‌ معنی دقیق کلمه، در 10 روز تمام می‌شد. من نمی‌خواهم این کار را بکنم."...


«اگر بخواهیم در افغانستان وارد جنگ شویم بدانید که بی شک ظرف یک هفته پیروز خواهیم شد اما در این صورت جان ۱۰ میلیون نفر در میان است که نمی خواهیم کشته شوند. »

پدرام از مردم افغانستان خواست تا خروج آخرین سربازان امریکایی علیه آنان بجنگند

عبداللطیف پدرام نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نماینده پیشین مردم در مجلس نمایندگان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا درباره جنگ افغانستان گفته که لحن ترامپ، لحن یک اشغالگر بی‌فرهنگ و قلدر است.

 

 

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا، روز گذشته (دوشنبه ۳۱ سرطان1398) در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان در واشنگتن در خصوص استراتژی کشورش در افغانستان گفت که اگر امریکا بخواهد در جنگ با افغانستان در ظرف یک هفته پیروز خواهد شد.

ترامپ در مورد نحوه دستیابی به این پیروزی افزوده بود: “نمی‌خواهم ده میلیون نفر را بکشم. افغانستان ممکن است از صفحه روزگار محو شود. نمی‌خواهم آن راه را بروم.”

ترامپ گفته بود که کشورش بزرگترین بمب غیرهسته‌ای را در افغانستان انداخته است و افزود که نیازی نیست امریکا برای پایان جنگ در آن کشور به چنان راهی برود.

اما عبداللطیف پدرام این اظهارات و سخنان ترامپ را توهین به مردم افغانستان خوانده است.

آقای پدرام گفته است:”ترامپ اخطار کرد که افغانستان را می تواند از نقشه ی زمین بردارد اما نمی خواهد ده میلیون آدم کشته شود. قبل از همه این لحن، لحن یک اشغالگر بی‌فرهنگ و قلدر است، لحن سوداگر سودجویی است که هیچ چیزی از ارزش‌های بشری و انسانی را نمی‌شناسد. از طرف دیگر شاید مزدوران داخلی (افغانستانی) چنین جسارتی را برای او داده باشند.”

وی بیان داشته:”ما به پیمان امنیتی کابل-واشنگتن که چند مزدور،خاین و وطن فروش آن را امضا کردند رای ندادیم. از تو هم نخواستیم که به کمک ما بیایی. تو باید از نطامیان ات که در افغانستان جنگیده اند بپرسی با چه مردمی روبرو هستید، در چه سرزمینی می جنگید؟”

او افزوده:”کشور کشایان و اشغالگران بسیاری به این سرزمین چشم دوختند و به این سرزمین حمله کردند اما اینجا را در نهایت گورستانی برای خود یافتند نه سرزمین امن. این جا به گورستان شما نیز تبدیل خواهد شد که شده است.”

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس حزب کنگره ملی افغانستان تاکید کرده:”آقای ترامپ به طور بیشرمانه‌ای گستاخی کردید و مردم ما را دست کم گرفتید، اما ما شما را مثل سایر همتا های تان و اشغالگران از سرزمین مان بیرون خواهیم کرد. در صورت لجاجت خراسان قبرستان گسترده‌ای برای اشغالگرها خواهد شد. حالا که چنین است ما از شما می‌خواهیم آخرین سربازتان را هم از کشور ما خارج کنید. از مردم سرزمینم می‌خواهم علیه شما بیشتر از گذشته بسیج شوند، میدان‌های نبرد را گرم کنند و تا خروج آخرین سربازتان با شما بجنگند.”

حامد کرزی گفته است

این اظهارات آقای ترامپ بازتاب مکنونات درونی رهبری امریکا در قبال مردم و کشور ما بوده و نشان میدهد که آنان به زندگی و کرامت انسانی هیچ احترامی قایل نیستند.

وی گفته است که دو سال قبل حکومت امریکا با استعمال بزرگترین بمب غیر اتومی اش در خاک افغانستان، عدم حسن نیت اش را در قبال مردم افغانستان، حاکمیت ملی ما و ارزش های بشر دوستانه به نمایش گذاشت.

رئیس جمهور پیشین کشور همچنان افزوده است‌ مردم افغانستان از معاملات نهانی ایالات متحده با پاکستان از زمان زیادی بدینسو و بخصوص پس از شروع پروسه صلح نگرانی داشتند.

وی تاکید کرده است که ابراز نظرهای اخیر آقای ترامپ در حضور صدراعظم پاکستان نشان میدهد که نگرانی مردم افغانستان در این راستا کاملاً بجا و بر حق بوده است.

مجلس سنای افغانستان

 

 

فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا در نشست امروز سه‌شنبه ( اول، اسد98) این مجلس، اظهارات اخیر آقای ترامپ را مواجه با مردم افغانستان خواند و به شدت نسبت به آن اعتراض کرد.

آقای مسلم یار دوستی افغانستان و امریکا را یک رابطه دوطرفه بر بنیاد نیازهای دو کشور خواند و گفت که امریکا هم اکنون در مواجه با چند تروریست در افغانستان زمین گیر شده و اگر با مردم افغانستان مواجه شود نه تنها در منطقه شکست می‌خورد بلکه خود نیز به پنج توته کوچک تقسیم خواهد شد.

او با اشاره به شکست بریتانیای کبیر و شوروی سابق در تاریخ دور و نزدیک افغانستان گفت، آقای ترامپ در مورد افغانستان موقف غلط دارد و با چند طیاره و امکانات نظامی، خود را با مردم افغانستان مواجه می‌سازد.

رییس مجلس سنا همچنین تاکید کرد که اظهارات اخیر ترامپ نشان می‌دهد که شک مردم افغانستان بالای روند صلحی که امریکا آغاز کرده به جا بوده و دولت آقای ترامپ زیر نام روند صلح، در پی توطئه برعلیه مردم افغانستان است.

او با تاکید بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که این انتخابات همانند آکسجن در بدن انسان، برای ایجاد حکومت مشروعی که بتواند حلال مشکلات کشور باشد، لازمی است تا سرنوشت کشور به دست مردم رقم بخورد.

از سوی دیگر، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز گفت

که موضع رییس جمهور امریکا در قضایای افغانستان نشان می‌دهد که او در پی حل چالش افغانستان نیست و بلکه می‌خواهد از این مساله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نفع ببرد.

آقای ایزدیار خاطر نشان کرد که آقای ترامپ با این موضعش در پی تقویت موضع طالبان و حامیان این گروه برای تشکیل امارت اسلامی در افغانستان بوده و تلاش دارد موضع دولت و مردم افغانستان را تضعیف کند.

سناتورها با تاکید بر اینکه موضع آقای ترامپ موضع مردم امریکا در قبال افغانستان نیست، گفتند که با ارسال یک نامه به مجلس سنا و کانگرس امریکا از این دو نهاد مردمی امریکا می‌خواهند که از آقای ترامپ در مورد اظهارات اخیرش در مورد افغانستان وضاحت بخواهند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان

افغانستان یکی از کهن‌ترین ملت – دولت‌های دنیا است که در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور نموده. ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد.

ارگ افزوده که همکاری افغانستان با امریکا بر مبنای منافع و احترام متقابل است. "ما از همکاری امریکا برای آوردن صلح حمایت می‌نمائیم، اما سرنوشت اساسی کشور ما در جلسات سران دول خارجی بدون حضور زعامت افغان‌ها تعیین شده نمی‌تواند. افغانستان ما با صلابت و ابهت در صحنه سیاست دنیا باقی خواهد ماند."

در اعلامیه آمده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار از مجرای دیپلوماتیک و دولتی خواهان صراحت و توضیحات از جانب واشنگتن در مورد اظهارات رییس جمهور ترامپ با نخست وزیر پاکستان، گردیده است.


  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

اخبار افغانستان و جهان

نظرات  (۱)

با سلام.
به نظر بنده چیز بدی نگفته.۱۰ملیون پشتونی را گفته که سالهاست مردم ما را به خاک خون کشیده و آواره کرده.امروز هم در دولت هستند و هم طالب و داعش.روی هم آقای ترامپ جمع بستن و ۱۰ملیون گفته.با این وضعیت پیش برن باید این ۱۰ ملیون نفر از بین برود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com