پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

رایزنی های مقام ولایت دایکندی رحمتی در کابل با وزرای وزارت خانه‌ها

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۱۵ ق.ظ

در این سفر مقام ولایت دایکندی با مسعود اندرابی وزیر امور داخله؛ انجنیر "امان‌الله غالب" رئیس عمومی و اجرائوی د افغانستان برشنا شرکت؛ انجنیر "یما یاری" وزیر ترانسپورت جمهوری اسلامی افغانستان، آقای "اسدالله خالد" وزیر دفاع ؛ با وزرای وزارت خانه‌های احیا و انکشاف دهات، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، دیدار و پیرامون مسائل امنیتی ولایت دایکندی گفتگو نمودند...

 

دیدار مقام ولایت دایکندی و نمایندگان مردم در ولسی جرگه با وزیر امور داخله

دوشنبه، 7 اسد 1398

در ادامه سلسله‌ دیدارهای مقام ولایت با وزرای وزارت خانه‌های (احیا و انکشاف دهات، ترانسپورت، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث)، بعد از ظهر روز دوشنبه مورخ 7 اسد، "سید انور رحمتی" والی دایکندی، سید داوود ناصری و بانو ریحانه آزاد نمایندگان مردم در ولسی جرگه، با "مسعود اندرابی" وزیر امور داخله دیدار و در رابطه با مسائل و مشکلات امنیتی صحبت نمودند.

جلسه با خوش آمدگویی مقام وزارت امور داخله آغاز گردیده و سپس مقام ولایت وضعیت جاری امنیتی در ولایت دایکندی را شرح داده گفتند: "دشمن در حال حاضر از چندین استقامت قصد تعرض به ساحات مختلفی از ولایت دایکندی را داشته و متأسفانه ثقل تحرکات دشمن در گاهِ کنونی، ولسوالی کجران ولایت دایکندی را با قصد سقوط کامل این ولسوالی هدف گرفته است." وی همچنان افزود در هفته‌های گذشته با رشادت و پایمردی نیروهای امنیتی و مردم دلیر ولسوالی کجران، دشمن حملات سنگین و مکرری که داشتند شکست خورده و با تلفات سنگین به عقب زده شدند البته ناگفته نباید گذاشت که تعدادی از نیروهای امنیتی نیز در این خلال شهید و مجروح گردیده و تداوم جنگ و نبود امکانات برای نیروهای شجاع امنیتی ما به وجود آورده است.

والی دایکندی مشکلات و پیشنهادهای خود را به طور تفصیلی با وزیر امور داخله شریک کرد و خواهان همکاری‌های بیشتر گردید.

در پایان مقام ولایت خاطر نشان کردند که با توجه به تحرکات دشمن، قصد و نیت آنها برای ما واضح بوده و در همین راستا وضعیت امنیتی ولایت دایکندی باید در صدر آجنداهای امنیتی سکتور امنیت کشور قرار داده شده و چنانچه ما در تلاش هستیم وزارت امور داخله نیز باید در هماهنگی با دیگر نهادهای امنیتی مرتبط در زمین بذل مساعی کنند.

متقابلا وزیر امور داخله ضمن تلاش و قدر دانی از مردم رشادت پیشه کجران و نیروهای همیشه جان برکف امنیتی دایکندی و مقام ولایت در پاسخ گفتند که:

ظرفیت های موجود در وزارت امور داخله به ما اجازه می‌دهد تا در زمینه اکمال سلاح سبک و نیمه سنگین، موترهای زرهی و ترمیم وسائط لوژستیکی موجود در ولایت دایکندی با شما همکاری نمائیم.

وزارت امور داخله به سهم خود در قبال مسئله امنیت در دایکندی حساس بوده و ما با وزارت دفاع ملی و ریاست عمومی امنیت ملی در این مورد بحث کرده و جلسه مشترک دایر می کنیم تا بتوانیم حملات هوایی و قطعات خاص پولیس را به ساحه اعزام نماییم.

وزارت امور داخله در پایان بار دیگر از حضور مقام ولایت و نمایندگان مردم دایکندی در ولسی جرگه قدر دانی نمودند.

دیدار مقام ولایت با رئیس عمومی و اجرائوی د افغانستان برشنا شرکت

 

دوشنبه، 7 اسد 1398

 

" سید انور رحمتی" والی دایکندی با انجنیر "امان‌الله غالب" رئیس عمومی و اجرائوی د افغانستان برشنا شرکت دیدار و ملاقات نمودند.

در این دیدار قربانعلی مصدق رئیس دایکندی برشنا نیز حضور داشت. مقام ولایت در این دیدار پیرامون موضوعات متعددی؛ شبکه توزیعی و انتقال برق شهر نیلی، پیشرفت کار بند برق سوختوک و شبکه برق سولری 5.5 میگاوات، صحبت نموده گفت:" پایه‌ها و تجهیزات باقی‌مانده‌ی شبکه برق شهر نیلی انتقال و عملا کار آن آغاز گردد. " وی همچنان در ادامه سخنانش خواستار تکمیل نمودن و بهره برداری بند برق سوختوک شده و تأکید نمودند که کارهای باقی مانده آن مطابق معیارهای تخنیکی انجام شود.

آقای رحمتی همچنان افزود از قرارداد کاری 5.5 میگاوات منبع برق سولری در هفت موقعیت ولایت دایکندی، نیز یاد آور شده و از آقای غالب خواست که در قسمت شبکه‌سازی انتقالی و توزیعی آن توجه و همکاری نمایند.

آقای غالب ضمن خوش آمدید در سخنان خود گفت کار ساختمانی و مرحله امتحانی آبگیری بند برق سوختک صورت گرفته باقی مانده کار روی آن جریان دارد و مطابق پلان طرح شده تا ختم سال جاری ( 1398) به بهره برداری سپرده خواهد شد و با اشاره به کار شبکه توزیعی وانتقال داخل شهر نیلی نیز گفت هم اکنون کار آن جریان دارد تجهیزات در حال انتقال است و با تکمیل شدن شبکه متذکره که دارای ظرفیت 4 میگاوات است در حدود 1000 مشترک از انرژی برق بهره مند خواهند شد.

آقای غالب افزود که کار سروی و دیزاین شبکه برق آفتابی 5.5 میگاوات، در ولسوالی‌های (مرکز، اشترلی، میرامور و شهرستان) تکمیل گردیده و کار روی مراحل بعدی آن نیز جریان دارد.

والی دایکندی طی سفر که در مرکز کشور داشتند با وزرای وزارت‌ خانه‌های( امور داخله، ترانسپورت، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، احیا و انکشاف دهات و رئیس عمومی د افغانستان برشنا شرکت) دیدار و مشکلات و نیازمندی‌های مردم دایکندی را در بخشهای مختلف تعقیب و از مسئولین و مقامات خواست تا در بخش‌های مربوطه‌ی شان توجه و همکاری نمایند

دیدار والی دایکندی با وزیر ترانسپورت

 

یک‌شنبه، 6 اسد ۱۳۹۸

 

روز یک‌شنبه مورخ 6 اسد، "سید انور رحمتی" والی دایکندی با انجنیر "یما یاری" وزیر ترانسپورت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کاری وزیر ترانسپورت دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار مقام ولایت ضمن قدردانی از توجه وزیر ترانسپورت به خاطر تطبیق پروژه‌های انکشافی در ولایت دایکندی، پیرامون مشکلات مردم و پروژه‌های تحت کار بالاخص سرک داخل شهر نیلی صحبت نموده و خواهان حل مشکلات ترانسپورتی مردم وسرعت بخشیدن کار پروژه‌های تحت کار بالاخص پروژه‌ی سرک داخل شهر نیلی گردید.

وزیر ترانسپورت در مورد پروژه‌های اداره ملی سرک‌ها معلومات مفصل ارائه نموده گفت:" تطبیق پروژه‌های بزرگ ملی و انکشافی از اولویت کاری این اداره است." وی همچنان در آینده‌ی نزدیک از تکمیل و بهره برداری دو پروژه‌ی انکشافی در دایکندی خبر داد.

در ختم جلسه، وزیر ترانسپورت به مسئولین بخش‌های مربوطه هدایت داد تا کار پروژه‌ها را سرعت ببخشند و مشکلات ترانسپورتی مردم ولایت دایکندی را حل نمایند.

دیدار مقام ولایت دایکندی و نمایندگان مردم در ولسی جرگه با وزیر دفاع ملی

 

سه‌شنبه، 8 اسد 1398

صبح امروز "سید انور رحمتی" والی ولایت دایکندی، بانو ریحانه آزاد و سید داود ناصری وکلای مردم در ولسی جرگه با وزیر محترم آقای "اسدالله خالد" وزیر دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و پیرامون مسائل امنیتی ولایت دایکندی گفتگو نمودند.

در این دیدار، مقام ولایت ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی اردوی پر افتخار کشور و در رأس وزیر دفاع ملی، ابراز داشت:" ما هم اکنون در ولسوالی کجران مدت یک ماه است که با حملات دشمن روبرو هستیم، طولانی شدن جنگ از طرفی و درک اهداف دشمن از طرف دیگر ایجاب می‌کند که اقدامات قاطع و اساسی صورت گیرد"

در ادامه جلسه، وزیر محترم دفاع ملی گفتند:" کوشش می‌کنیم که اردوی منطقوی شما زودتر تعلیم دیده و در کنار دیگر نیروهای امنیتی در کجران مستقر گردد" وی همچنان افزود مسئله امنیتی کجران در شرایط کنونی برای ما از اهمیت خاصی برخوردار بوده و مراقبت‌های هوایی ما در این زمینه دوامدار خواهند بود.

آقای خالد همچنان علاوه نمودند ما در تلاش هستیم تا بتوانیم اقدامات مشترک و وسیعی را در مناطق مختلف کجران راه اندازی نموده در این زمینه جلسه مشترکی را با دیگر نهادهای امنیتی به راه خواهیم انداخت.

در پایان وزیر دفاع ملی بار دیگر از تشریف آوری مقام ولایت و وکلای ولایت دایکندی قدر دانی و به آنها خوش آمدید گفتند.


  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com