پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

گم شده‌ایم یا گمنام هستیم؟!

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ق.ظ

آیا اداره امور هنوز به درخواست معاون دوم ریاست جمهوری برای تعیین میزان حضور اقوام در حکومت پاسخ گفته است؟! راستی فیصدی حضور هزاره‌ها در حکومت چند برابر شده است؟! آیا می‌توانید یک پروژه انکشافی چند میلیون دالری در هزارجات یا غرب کابل را نام ببرید که در دوره حکومت شما افتتاح و به بهره‌برداری رسیده باشد، در حالیکه در جنوب و شرق افغانستان روزانه پروژ‌های دهها و صدها میلیون دالری به بهره برداری می‌رسد؟!...

نگارنده: محمد امین جوادی

******

هرچه امروز  26/5/1398در تالار لویه‌جرگه در وصف هزاره‌ها گفته شد، درست است. ما می‌دانیم که هزاره بودن از منظر انسانی جرم نیست و از منظر ملی باید افتخار باشد، اما این حکومت‌ها بوده‌اند که همواره این هویت را جرم‌پنداری کرده‌اند.

کسی که مدعی است هزاره‌ها توسط حلقه فاشیست ارگ از بدنه حکومت حذف نشده‌ و بل جای افراد وابسته به این و آن را افراد جوانان متخصص و مستقل اما گمنام هزاره پر کرده اند، حساب دهد که به جای جنرال مراد کدام متخصص مستقل گمنام گماشته شده است و جای جنرال جوهری، جنرال مرتضی، جنرال شجاعی و... را چه افرادی پر کرده اند؟ به جای بلیغ وزیر فواید عامه، وحیدی وزیر مخابرات، رسا وزیر تجارت، طهماسی وزیر ترانسپورت، کدام هزاره متخصص و گمنام نشسته است؟!

می‌توانم دهها وزیر، معین، رئیس، جنرال، افسر و دیپلمات هزاره را که در دوره حکومت آقای غنی از کار برکنار شده‌اند با نام و مشخصات شان ذکر کنم. آیا کسانی که می‌گویند جای وزرا، معینان، جنرالان، دیپلمات‌ها و روسای هزاره منتسب به فلان و بهمان شخصیت سیاسی را جوانان متخصص و گمنام هزاره پر کرده‌اند، می‌توانند لیستی از این جوانان گمنام و متخصص و غیر وابسته ارائه کنند؟!

آیا اداره امور هنوز به درخواست معاون دوم ریاست جمهوری برای تعیین میزان حضور اقوام در حکومت پاسخ گفته است؟! راستی فیصدی حضور هزاره‌ها در حکومت چند برابر شده است؟! آیا می‌توانید یک پروژه انکشافی چند میلیون دالری در هزارجات یا غرب کابل را نام ببرید که در دوره حکومت شما افتتاح و به بهره‌برداری رسیده باشد، در حالیکه در جنوب و شرق افغانستان روزانه پروژ‌های دهها و صدها میلیون دالری به بهره برداری می‌رسد؟!

می‌دانم که هزارجات از پروژه بندهای آبگردان حذف شده است. می‌دانم که وزیر نخبه هزاره به جرم هزاره بودن محاکمه شده و به زندان رفته است. می‌دانم که با سهمیه‌بندی کانکور بسیاری از جوانان هزاره به دانشگاه و یا رشته‌های دلخواه شان راه نیافته و جای شان را کسان دیگری از تبار دیگر گرفته است. می‌دانم که با تغییر لین توتاپ، هزارجات بیست سال دیگر به کما رفته است. می‌دانم که آقای غنی با لجاجت در برابر خواست شهروندی میلیون‌ها انسان بیشترین هزینه را بر نسل تحصیلکرده، متخصص و گمنام هزاره تحمیل کرده است.

می‌دانیم که "دیگر برچی فراموش شده نیست"، اما "سرکوب‌شده" است. برچی، امن‌ترین نقطه پایتخت در دوره زمامداری غنی زیر ضربات حملات انتحاری و انفجاری خرد گردیده و این "قلب فرهنگی" پرتپش در پی حملات مکرر انتحاری بر کورس‌های آموزشی، کلپ‌های ورزشی، مساجد، تجمعات مدنی و... نای برخاستن ندارد. با این همه، برچی آگاه است و به "سرکوب"، "تبعیض"، "انحصار" و "استبداد" نه خواهد گفت.

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

نقد و کنکاش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com