پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

رنگ پریده ( در پیوند به اتفاقات جلریز)

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۵۸ ق.ظ

به من نگوئید چرا رنگ پریده می آیی

من از درّه ای مرگ و سرچشمه می آیم

منم مادری، فرزندم را گلو بریده اند

با کوه غصه و پُر از خاطره می آیم

 

دار و ندارم به آتش کین سوختند

من از شرّ ستم و جور زمانه می آیم

 

شبها بسحر رساندم روی سنگ و خار

با همسفرانم تشنه و گرسنه می آیم

 

بدنم درد دارد و پاهایم آبله بست

کودکم در آغوش، با پای پیاده می آیم

 

من بودم و فراریان درّه ای جلریز

کُشته ها فتاده و من دویده می آیم

 

همره زنان و کودکان همسفر بودم

با کُل اضطراب و سراسیمه می آیم

 

منزل به منزل بکوه، دشت و دمن

رنج هایم را زمزمه و سروده می آیم

 

کسی سوال نمود مُقّصر کیست گفتم

مُقصّر منم که بدنیا هزاره می آیم

 

شریفی غزنوی، آلمان، جمعه 24/8/2019

برابر ۲/ سنبله ۱۳۹۸.

-----------------------------

 

با کُلاه من:  ( خطاب به اشرف غنی(

مرا به هم شکل شدنت با من نیازی نیست

من از افکار فاشیسمی و تبعیض دردمندم

 

کُلاه هزارگی پوشیدنت مرا درمان نیست

من از جلریز، غور و دهمزنگ زخم دارم

 

برای مردم من این حنا رنگی نخواهی داشت

من از رفتار شیطانی، قوم گرایی درد دارم

 

تو عشق ماندن در ارگ داری بقیمت جانم

من از آتش میان مسجد، تالار ومکتب نگرانم

 

گهی گرگها لباس پشمی میش می پوشند

من از گُرگی بشکل میش بیشتر می هراسم

 

شریفی غزنوی، آلمان، پنج شنبه 22/8/2019

برابر ۳۱،اسد، ۱۳۹۸۰

   -------------------  

 

شهر آتش (در پیوند به حادثه خونین سالن عروسی شهر دوبی در کایل)

شهر ما را بیبین که روز محشر است

هر روز مرد و زن بخون شناور است

 

مردم شهر ماتم ملّی گرفته اند

عالی جناب بفکر پنج سال دیگر است

 

صدای گریه و ناله بعرش خدا رسید

او نمی داند که در شهر چه خبر است؟

 

خان قبیله غرق دریای سُرور، ریاستند

مردم به دریای خون غوطه ور است

 

بی سوزد این حاکمان کاذب و دُزد

کابلم شهر دود، آتش و خاکستر است

 

شریفی غزنوی، آلمان، دوشنبه 19/8/2019

برابر ۲۸/اسد/۱۳۹۸.

( روز ماتم ملی)

 

 

--------------------------

 

حج واجبتر:

رفتن به مکه و طواف کعبه واجب است

برداشتن خلق خدا از زمین واجبتر است

 

خدا نیازمند چرخیدن ما دور کعبه نیست

دستگیری از بیچاره و غریب زیباتر است

 

لباس سفید احرام با حاجیان باشکوست

بودن کنار یتیم و ضعیف باشکوه تر است

 

حج خانه خدا و زیارت پیامبرش آرزوست

حفظ کرامت و عزت انسان مهمتر است

 

خانه کعبه نزد خداوند حُرمتش اعلاست

حُرمت آبروی انسان از کعبه هم بالاتر است

 

هرچند حاجی شدن میان مردم معتبر است

ارزش خدمت به مسکین وفقیر بزرگتر است

 

خدا نصیب کند طی صفا و مروه و حرا را

اما زدودن غبار چهره یتیم حج اکبر است

 

رفتن از کنار خانه همسایه ای فقیر به حج

باعث خشم خدا و قرآن و پیامبر است

 

شریفی غزنوی، آلمان 11/8/2019

برابر ۱۰/ ذیحجه الحرام ۱۴۴۰

۲۰/سرطان/۱۳۹۸. 

 

--------------------------

 

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

اشعار

نظرات  (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com