پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

تقی امینی : رای به غنی به معنای امضای حکم اعدام خودمان است!

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۵۷ ب.ظ

 باز نشر گفتگویی تقی امینی، استاد دانشگاه و عضو ارشد جنبش روشنایی با خبرگزاری شفقنا افغانستان

 اشرف غنی آدمی بشدت خطرناک است و این مساله را در پنج سال گذشته با وضاحت نشان داده است. خطرناک از این جهت که غنی به هیچ چیزی و هیچ اصلی بجز تمرکز قدرت در دست خودش و حلقه مافیایی اطرافش پایبند نیست...

تقی امینی : رای دادن به آقای غنی کار خطرناکی است و مثل این است که با رای دادن به غنی حکم اعدام خود را امضا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: غنی نه به قانون اساسی پایبند و متعهد است و نه به مشارکت مردم در امور سیاسی و نه به سهم گیری اقلیتها و اقوام مختلفی که در سراسر افغانستان هستند.

  • در بحث تذکره الکترونیک آقای غنی هم مصوبه پارلمان را نادیده گرفت و هم یک قانون توشیح شده را زیر پا کرد و بدون توجه به قانون، کار خود را انجام داد.
  • رفتاری که آقای غنی با رهبران اقلیتها داشت، نشاندهنده این است که آقای غنی هیچ گونه تفویض قدرتی را قبول ندارد و می خواهد یک تنه به جای همه باشد، رفتار او با رهبران هزاره، ازبک و حتی تاجیک مبین این مساله هست.
  • در زمان ریاست آقای غنی به مسایل قومی و منطقوی دامن زده شد و آتش زیر خاکستر دوباره جان گرفت.
  •  از سوی دیگر در دوران پنج ساله آقای غنی، طالبان روز بروز فربه تر و قدرتمند تر شدند و شاهد بودیم که برخی ولسوالیها با تمام امکانات دولتی به آنها واگذار شد، همچنین در بسیاری جنگها نیروهای موسوم به داعش را نجات دادند.
  •  تمام این مسایل چهره بسیار خطرناکی از غنی برای مردم تصویر کرده است، به همین دلیل رای دادن به اشرف غنی با توجه به اینکه اینبار دفعه آخر ریاست اوست، می تواند خطرناک باشد و در واقع رای دادن به غنی به معنای امضای حکم اعدام خود ماست!

 

اشرف غنی و وعده های انجام نشده

 

  •  در کمپاین قبلی می گفت جاغوری را ولایت می کنیم،
  • حل معضل کوچیها یک شعار بسیار برجسته و کلیدی این تیم بود و حتی هزاره های طرفدارایشان بسیار قوی استدلال می کردند که چون غنی کوچی است این توانایی را دارد که کوچیها را راضی کند که به هزاره ها حمله نکنند، مساله کوچیها نه تنها حل نشد که حتی به اندازه دوران کرزی مردم هزاره آرامش نداشتند.
  • همین لحظه که آخرین روزهای کمپاین هست، کوچیها در حال حمله کردن به هزاره ها هستند و جلریز در محاصره آنهاست.

- مساله دیگر نجات دادن مردم مناطق مرکزی از زندان جغرافیایی بود، شکستن زندان جغرافیایی هیچ عملی نشده که هیچ، بلکه آقای غنی نمی خواهد که هزاره جات از زندان جغرافیایی آزاد شود و علاوه بر زندان جغرافیایی یک دیوار سیاسی نیز به آن اضافه کرده است.

- وی با بیان اینکه خسارات آقای غنی به گونه ایست که مردم باید سالها تلاش کنند تا دوباره به نقطه اول خود برسند،

- مساله اخراج هزاره ها از اداره های دولتی، اردو و سهمیه بندی دانشگاه و …. سالها زمان می برد تا دوباره به حالت اول برگردد .

 متاسفانه با نگه داشتن هزاره ها در فقر چه در مرکز و شهرهای بزرگ، ما شاهد این هستیم که مردم هزاره برای مبلغ اندکی حاضر می شوند رای خود را بفروشند، که این جای درد و نگرانی عمیق دارد که فقر چقدر بر مردم فشار آورده است که کاملا آگاهانه رای خود را می فروشند.

- در بسیاری از کمپاینها می بینیم که با مبلغ دوصد یا پانصد افغانی یا در بدل یک وعده نان خوردن، افرادی حاضر هستند کمپاین کنند و رای بدهند. این نشان دهنده این است که در پنج سال اخیر وضعیت اقتصادی مردم بشدت افت کرده است، تا حدی که مردم معامله رای در برابر نان انجام می دهند.

دولت سازی به چه معناست؟

  • وعده های جدید آقای غنی وعده های بازسازی به مردم نیست، وعده دولت سازی، عدم سازش با زورمندان و نابود کردن جزایر قدرت است؛ که این شعارها در شرایط فعلی افغانستان به معنای اجرای یک دیکتاتوری تمام عیار در افغانستان می باشد و بسیار خطرناک است.

 

  •   این شعار به این معناست که قومندان علی پور زورمند و جزیره قدرت است، حضورش مانعی برای دولت سازی است و نباید باشد. اما از آنسو طالبان و کوچی در نگاه دولت نه تنها زورمند و جزیره قدرت نیست، بلکه دولت حاضر است به آنها سهم هنگفتی از قدرت را بدهد و مذاکره کند.

      وی گفت: مثل گذشته که دی دی آر تنها در هزاره جات و بخشهایی از شمال اجرا شد و مردم ما خلع سلاح شدند، امروز هم این شعارها برای نابودی جزایر قدرت، منظورش تمام انسانهای یک مقدار با اقتدار در هزاره جات و شمال است. منظور او عطا محمد نور، یونس قانونی، احمدضیا مسعود، علی پور، پدرام، اسماعیل خان است، در عین حال منظورش حکمتیار و طالبان و دیگر قدرتمندان جنوب نیست که این دیدگاه بسیار خطرناک است و آینده خطرناکی برای افغانستان دارد.

 تیم دولت ساز نقاط ضعف بسیاری دارد و تنها یک نقطه قوت دارد و آن اینکه در راس قدرت است و هر کاری دلش بخواهد با در دست داشتن امکانات می کند.

منبع: شفقنا افغانستان

نظرات  (۱)

سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com