پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

قربانعلی هادی:دلایل حمایت ما از دولت‌ساز

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۳۷ ب.ظ

مدتها است که دوستان و افرادی دارای تحصیلات عالی، کم سواد و یا عادی با ادبیات مختلف ما را مورد خطاب و عتاب قرار داده‌اند که چرا از دولت‌ساز حمایت می‌کنید، ما دلایل ذیل را در حمایت از تیم و شخص استاد دانش قانع کننده یافته، به زون‌بندی کانکور، تقاعد جنرالان و... اشاره‌ای داشته و با احترام محضر شما مطرح می‌کنیم...

 

1. دانش در قالب دولت‌ساز، آگاهانه «نهضت تغییر» و انقلاب نرم را یکی در مشارکت سیاسی و قانونمداری، که تا هنوز رفتار سیاسی آمیخته با تبعیض و تعصب بوده و دیگری تغییر در هرم رهبری هزاره‌ها را که آمیخته با توارث و منفعت‌طلبی است، رهبری می‌کند.(نهضت فرهنگی)

2. در سیاست تقابل ما با دولت‌ها تاکنون به ظرفیت‌ها، استعدادها و مطالبات بر حق ما پاسخ داده نشده است، با تقابل ما هزینه جانی، مالی و انزوای سیاسی زیادی داشته‌ایم. استاد دانش سیاست تعامل با دولت را بجای تقابل در یک نهضتِ نرم فرهنگی رهبری می‌کند، سیاست تعامل استاد دانش تاهنوز مؤثر بوده است.

3. سهمیه‌بندی کانکور نیست، زون‌بندی است آن هم تا یک زمان مشخصی فقط در رشته‌های طب، انجنیری، حقوق، اقتصاد، زراعت و کمپیوترساینس؛ بدین‌گونه که کل کشور به 6 زون، شرقی نورستان... جنوب شرقی خوست، غزنی، میدان وردک... زون مرکز دایکندی، پنجشیر... جنوب غرب کندهار، هلمند... غرب هرات، بادغیس، غور... شمال شرق کندز، بدخشان... شمال بلخ، جوزجان... تقسیم شده است، فقط 25 فی‌صد چوکی‌ دانشگاه‌های هر زون، برای افراد همان زون به دلیل محرومیت‌ها، ناامنی‌ها و پشتیبانی از استعدادهای درخشان هر زون، به‌طور موقت اختصاص یافته‌اند؛ چون بسیاری از پزشکان و دیگر متخصصین به خاطر ناامنی و یا محرومیت در آن زون‌های خاص نمی‌روند لذا از خود بومی‌ها پذیرفته و در همانجا خدمت می‌کنند. اعزام حجاج بدون قرعه‌کشی و سهمیه‌بندی از دایکندی، غور، پنجشیر و... تا مدت‌ها نیز شبیه همین زون‌بندی بود که جهت پشتیبانی از ولایات محروم انجام می‌گرفت و حالا به حالت عادی برگشته است.

4. این تیم، دولت‌سازی را با ملت‌سازی که در ساخت نظام عادلانه مؤثر است به خوبی پیش می‌برد. برای دلجویی از مردم، شهید مزاری را شهید وحدت ملی، مدال دولتی فیض محمد کاتب هزاره را تصویب نموده، برای تعامل مثبت حکمتیارِ مخالف و دوستم را از ترکیه دوباره با میانجی‌گری استاد دانش، در آغوش سیاست بازگرداند، مقبره‌ی حبیب الله کلکانی با همدلیِ دولت با احترام، به کابل انتقال یافت.(همدلی ملی)

5. دانش اولین کسی در داخل دولت، از دولت‌های کنونی خواسته است که از مردم هزاره در طول تاریخ که به آنان ظلم شده است، دلجویی کنند(تعامل مؤثر در داخل نظام). اما استاد محقق ما در داخل دولت، به مظاهره کنندگانِ شهدا بردوشِ جنبش تبسم چه گفت؟

6. محمد اشرف غنی تنها پشتون حاکم در طول تاریخ افغانستان، خود را هزاره، شیعه و مدافع هزاره خوانده، فرزند هزاره را بردوش و در جایی دیگر در مقابل او زانو خم کرده و از هزاره‌ها نسبت به ظلم‌های تاریخی که بر آنان رفته‌اند دلجویی نموده‌ است. امرالله صالح معتقد است که نام شکوهمند عدالت، هزاره است و عدالت اجتماعی را که هزاره‌ها سالها پیش فریاد می‌کردند امروزه همه با الگوپذیری از آنان، عدالت اجتماعی را فریاد می‌کنند(همدلی قومی‌ـ سیاسی)

7. محمد اشرف غنی تنها حاکمی است که در مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از نظام جمهوری اسلامی افغانستان به اهداف امام حسین(ع) استناد نموده می‌گوید، من مثل امام حسین(ع) که در کربلا تنها ماند، اگر تنها بمانم باز حسین‌وار به مبارزه‌ام ادامه می‌دهم، او معتقد است که فرزندان دلیر وطن با تعهد حسینی(ع) علیه تروریست‌ها می‌رزمند و قربانی می‌دهند.(همدلی دینی‌ـ اعتقادی)

8. استاد خلیلی و استاد محقق که از دکتر عبدالله حمایت می‌کنند، شخصیت‌های ملی و قابل احترام هستند، اما برای چانه‌زنی سیاسی و تعامل مؤثر در تاریخ نشان داده است که از دانش‌سیاسی‌ـ اجتماعی کافی برخوردار نبوده بازیگران سترگ عرصة مکار سیاست نیستند؛ قانونپوه سرور دانش این درایت را تاکنون از خود نشان داده است.

9. دانش بیش از 400 قانون را جهت تغییر در زیرساخت‌سیاسی و حقوقی کشور تصویب، تعدیل و یا ایزاد نموده است، وقتی قانون درست باشد، عمل طبق آن درست خواهد بود.

10. دانش و دولت‌ساز تلاش می‌کنند که واسطه‌های قدرت، دلال‌ها، تیکه‌داران و لابی‌های سیاسی اداری بین افرادِ جستجوی کار با دولت باید برداشته شوند، اشخاص بر اساس لیاقت و شایستگی خود در نهادهای دولتی و غیر دولتی استخدام شوند.(شایسته‌سالاری)

11. تأکید استاد دانش و دولت‌ساز برای ورود در بدنه دولت بیشتر بر نیروی جوان و زنان است که بیانگر نگاه استراتژیکی و نه تاکتیکی این تیم در دولت‌سازی است، چون این امر باعث تغییر در بدنه کهنه‌ی کارمندان و سوق دادن آنها به تقاعد جهت جایگزینی زنان و جوانان می‌باشد.

12. بعضی افراد، نا امنی، انفجار، نسل‌کشی، ترور و... را که در کشور توسط تروریست‌ها انجام می‌شوند، به عهده‌ی دولت می‌گذارند، دولت و حامیان دولت را قاتل می‌دانند. غافل از این‌که منافع کشورهای ذینفع در این کشتار و نا امنی‌ها گره خورده‌اند، دخالت خارجی‌ها در حدی که دوسال پنهان از کرزی آمریکا و انگلیس در شمال کابل دستگاه قضا و اصدار حکم مجرمین تأسیس نموده بودند، در قندهار پنهانی حدود 2500 تذکره الکترونیکی برای مردم توزیع کرده بودند؛ جوبایدن آمریکایی در مجلسی رسمی جعبه دستمال کاغذی را به صورت کرزی می‌زند می‌گوید پاکستان 50 برابر از شما نزد آمریکا شرف دارد چرا علیه پاکستان در مبارزه با تروریزم عملیات کنیم. تا هنوز ده‌ها پایگاه تروریستی خارجی‌ها و عرب‌ـ افغان در شمال کابل، قندهار، لوگر، هرات، جوزجان و... با پشتیبانی خارجی‌ها فعال هستند، رهبر القاعده بن لادن در معسکر الفاروق قندهار، رئیس القاعده عراق ابومصعب زرقاوی در معسکر هرات، رئیس القاعده ازبکستان در معسکر جوزجان و... با اندیشه‌های افراطی رشد یافته و میراث ماندگار ترور را در کشور بجا گذاشته‌اند، اکنون بیش از 25 گروه تروریستی با حمایت خارجی‌ها در افغانستان دولت و مردم را هر روز می‌کشند. از نگاه حقوق جزای بین الملل و حقوق بین‌الملل جزایی و اصل شخصی بودن جرم و مجازات، فقط تروریست‌ها و حامیانشان به اشد مجازات محکوم می‌گردند، نه دولت و مردم ملکی.

13. بیش از 800 نفر درجه دار از همه اقوام، با دلایل اداری و نظامی، از سوی غنی به تقاعد سوق داده شده‌اند، که فقط 300 نفر از مردم ما هستند، بدون توجه به شرایط اداری هم که ببینیم نسبت به جمع ناعادلانه به نظر نمی‌رسد.

14. در طول 13 حکومت پیشین حدود یک و نیم ملیارد بودجه انکشافی مناطق مرکزی بوده است که در پنج سال محمد اشرف غنی این بودجه در حدود پنج ملیارد اختصاص یافته است.

15. هزینه میدان هوایی دایکندی طی یک تصمیم نادرست از سوی برخی با ذهنیت خاص، از بودجه برداشته شده بود، ولی استاد دانش از رئیس دولت خواسته که بودجه آن دوباره منظور شود(سخنان استاد دانش در دایکندی سال 97).

16. رسالت ما به عنوان یک هموطن، باید به سرنوشت کشور حساس بوده و با استفاده از حق رأی خود مطابق حکم مواد 1، 4 و 33 قانون اساسی افغانستان، حاکمیت از آن ملت است و ما آزادیم که حق حاکمیت خود را با تعیین هیئت رهبری کشور اعمال کنیم، لذا ما با دلایل فوق برای مدیریت سیاسی دولت‌ساز و دانش را، انتخاب کرده ایم، با استناد به این دلایل شما دوستان را هم دعوت می‌کنیم که بیاییم با همدلی سیستم تبعیض و اشرافیت را به سیستم عادلانه و شایسته سالاری تغییر دهیم.

 

نویسنده:   قربانعلی هادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com