پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

حاجى محمد محقق، معاون ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان با بیانیه‌ای از کمیسیون انتخابات و نهادها ذى ربط خواسته است که شفافیت انتخابات را تأمین و از خدشه دار شدن این پروسه مهم ملى جلوگیرى نمایند ...

کمیسیون انتخابات؛ شفافیت انتخابات را تامین و از خدشه دار شدن این پروسه ملی جلوگیری کند

در بیانیه محمد محقق تاکید شده است که در انتخابات ششم میزان از طرف تیم حاکم " دولت ساز" مداخلات آشکارى پیش از انتخابات و در جریان انتخابات و بعد از روز انتخابات صورت گرفته که موجب خدشه دار شدن جدى وجهه انتخابات می‌گردد.

در بخش دیگر از بیانیه آقای محقق گفته شده که امروز بشریت در سراسر جهان به سنّت دیرپاى الهى پى برده و انتقال مسالمت آمیز قدرت را از فردى به فرد دیگر و یا جمعى به جمعى دیگر از طریق انتخابات آزاد و آراى پاک وشفاف مردم میسر ساخته ونام آن را میشود دموکراسى و یا مردم سالارى گذاشت .

مردم افغانستان نیز از این قاعده بشرى مستثنى نبوده و طى نوزده سال گذشته ٧ دور انتخابات ریاست جمهورى وپارلمانى را پشت سر گذاشته و در هر دوره باشور هیجان به صحنه رفتند وسر نوشت حکومت شان را تعیین کردند .

در ادامه بیانیه آمده است که با تأسف در سومین انتخابات ریاست جمهورى در سال 2014 افغانستان به راى پاک مردم خیانت صورت گرفت و راى هاى ناپاک، ساختگى که معروف شد به راى هاى گوسفندى وارد سیستم آراء گردید و اعتبار داده شد که بحران پدید آمد و در نتیجه آن یک حکومت معلول و دست نشانده روى کار آمد که افغانستان را تا لبه پرتگاه سقوط رسانیده است .

آقای محقق در این بیانیه اش گفته؛ لازم میدانم از شهامت وپایمردى و از غیرت وفداکارى مردم عزیز وهمشه در صحنه بابت اشتراک شان در چهارمین انتخابات ریاست جمهورى افغانستان "ششم میزان" صمیمانه تشکر وسپاسگذارى نمایم که على رغم تهدیدات امنیتى و بعضى جاها در زیر باران گلوله دشمن به صحنه رفتند و به جمهورى اسلامى و مردم سالارى راى دادند و نیز از همه نیروهاى امنیتى بابت تأمین امنیت که همکارى کردند تشکر مینمایم .

وی یاد شده است که این بار در انتخابات جارى نیز از طرف تیم حاکم در انتخابات مداخلات آشکارى پیش از انتخابات ودر جریان انتخابات وبعد از روز انتخابات صورت گرفته که موجب خدشه دار شدن جدّى وجهه انتخابات می‌گردد.

محمد محقق تیم حاکم را قبل از برگزاری انتخابات به استفاده گسترده و یکجانبه از امکانات مالى دولتى در جهت جلب افکار عمومى، انتخاباتى ساختن همه تقررى هاى دولتى از وزارت ها تا معینیت ها ، سفارت ها ، ولایت ها ، ریاست ها وحتى ولسوالى ها وماموریت هاى عادى حکومتى وایجاد کندکهاى مشاورین درجهت زمینه سازى براى جلب افکار عمومى متهم کرده است .

 

وی همچنین با اشاره به تصفیه گسترده قومى به منظور دور ساختن جهت هاى دیگر از قدرت و انحصار قدرت جهت دستبرد به امر انتخابات، گفته است که بطور نمونه شاهد بر کنار کردن پنج وزیر هزاره از کابینه ودر عوض تعیین نفر خودشان و ایجاد ضربه روانى به جامعه هزاره بمنظور تصعیف مشارکت شان در انتخابات پیش روى، هستیم .

 

آقای محقق می گوید که مصرف ٣٨٠ میلیون افغانى از بودجه دولت به بهانه سالگرد استقلال در کمپاین هاى ولایتى شان در حالیکه در پنج سال گذشته در روز استقلال فقط به گلگذارى در پاى منار استقلال اکتفاء مینمودند ولى امسال به بهانه استقلال کمپاین از پول ملت راه انداختند .

 

او در ادامه بیانیه اش گفته است که در جریان انتخابات تیم حاکم استفاده گسترده یکجانبه و یا غیر متوازن از امکانات دولتى خصوصاً نیروى هوایى در جهت کمپاین هاى ولایتى تیم به اصطلاح دولت ساز داشته در حالیکه این امکان براى دیگر تیم ها یا میسر نبوده یا بعضاً بشدت غیر متوازن بوده که بسیارى از تیم ها به دلیل نا امنى راه ها وعدم دسترسى به امکانات هوایى کمپاین هاى ولایتى شان انجام نشد .

 

 استفاده ناجایز و وسیع از امکانات مالى دولتى، رشوت دادن به سران قومى وسیاسى وتوزیع پول درجریان راى گیرى،  بسته ساختن برخى سایت هاى امن که به باور حکومت در انجا هواداران تیم ثبات وهمگرایى اکثریت قاطع است و  باز نمودن سایت هاى خیالى براى برخى ولسوالى هاى نا امن وپر کردن صندوق بنام آن از دیگر اظهارات آقای محقق در باره تیم دولت ساز است.

 

وی همچنین در ادامه بیانیه ای گفته است که بطور گزینشى محلاتى را که حکومت باور داشت هوادار تیم ثبات وهمگرایى هستند یا لیست را ناقص فرستادند که بیشتر از نصف مردم اسامى شان از لیست حذف شده بودند و یا لیست را عوضى فرستاده بودند مثلاً در سایت شهرک عبدالله انصارى غرب کابل ابتداءً لیست بدخشان آورده شده بود که از این طریق در غرب کابل و بعضى محلات شهر مزار بطور تقریبى حدود دو صد هزار نفر از حق راى شان محروم شدند .

 

اما پس از روز انتخابات و پیشتاز شدن تیم ثبات همگرایى شب و روز تلاش کردند که در بعضى مناطق نا امن و یا تحت کنترل شان صندوق پر کنند تا از پیروزى چشمگیر تیم وثبات همگرایى جلو گیرى کنند .

 

او می افزاید که تلاش حکومت براى اعتبار دادن راى هاى بدون بایومتریک و یا بایومتریک تکرارى است تا نقیصه آراء شان را جبران کنند و از سوی هم براى دخیل ساختن احصائیه مرکزى که یک نهاد حکومتى است در امر بایومتریک و استفاده از بایومتریک تذکره در جعل راى بنفع تیم حاکم بوده است.

 

آقای محقق با توجه به موارد فوق الذکر از کمیسون انتخابات و نهادهاى ناظر بر شفافیت انتخابات و رسانه هاى همگانى و جامعه جهانى تشکر کرده و از کمیسیون و نهادها ذى ربط خواسته است که نقایص پیش آمده از موارد فوق راجبران نموده به مقتضٰى وظیفه ملى ودینى شان فقط راى پاک مردم را اعتبارداده، شفافیت انتخابات را تأمین و از خدشه دار شدن این پروسه مهم ملى جلو گیرى نمایند .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com