پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

تأملی بر سخنان آقای رحمانی ریس مجلس نمایندگان کشور

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۳۶ ب.ظ

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز دوشنبه (11 قوس)

گفت "در حالی‌که طالبان در افغانستان وحشت آفریده و جنایت می‌کنند، میزبانی از آنان به بهانه بحث روی صلح و مهاجرین در پایتخت‌های کشورهای همسایه و منطقه{ که مقصود ایران است} پرسش برانگیز بوده و فاز جدید جنگ نیابتی در کشور است." اما مشارکت امریکا در گفتگوهای صلح افغانستان به دلیل حضور نظامیان این کشور ... مشکلی ندارد.

نخست منحیث یک افغان معتقدم که هیچ کشوری اعم از  کشورهای همسایه، عربی  و غربی حق دخالت در کشور  را ندارد. در ثانی در پیوند به اظهارات دوگانه، و تأمل بر انگیز میر رحمان رحمانی نکاتی  ذیل را مطرح می کنم:

  1.  به زعم بسیار از کارشناسان و خبرگان سیاسی عوامل موجده طالبان  کشورهای غربی و عربی بودند و اکنون نیز عوامل مبقیه و استمرار حیات سیاسی و نظامی طالبان نیز کشورهای غربی و عربی می باشند؛ و گر نه چگونه ممکن است با آن همه امکانات و تجهیزات پیشرفته ی که در اختیار نیروهای امریکایی هستند بازهم طالبان پشت دروازهای کابل عرض اندام نمایند؟!!!آمریکایی ­ها نه خود تصمیمی به نابودی طالبان دارند و نه اجازه نابودی طالبان را به دیگران می دهند و شواهد حاکی از آن است که امریکای ها در مواقع که طالبان تحت فشار قرار می گیرند به عنوان چتر نجات طالبان وارد عمل می شوند و طالبان را نجات می دهند.
  2. این سخن رحمانی از ادرس رئیس پارلمان کشور شرم آور است که می گوید آمریکای­ها از آن سر دنیا که ریشه  اصلی مشکلات، اختلافات، و ویرانیها در افغانستان می باشد حق دخالت دارد، اما کشوری در همسایگی  اش با داشتن حدود هزار کیلو متر مرز مشترک  و پذیرای حدود سه میلیون مهاجر افغانستانی حق اظهار نظر ندارد، ورود رئیس جمهور امریکا و ژنرالهای آمریکایی بدون اجازه دولت افغانستان در کشور اشکال ندارند و اما اظهار نظر کشور همسایه در باره صلح افغانستان اشکال دارد این همان منطق یک بام دو هوا است.
  3. جای تأسف این است اقای رحمانی چرا از ورود شبانه و بدون اجازه ترامپ  و سایر ژنرالهای آمریکایی به کشور چیزی نمی گوید؟ آیا او  از ورود این مردک دیوانه در کشور بی خبر است یا این که وجدانش مرده است و از ترس چیزی به زبان نمی آورد؟!!!همین طور شایسته بود که آقای رحمانی موقفش  را از ادرس رئیس پارلمان به صورت شجاعانه در پیوند به ورود سفرا و نمایندگاه کشورهای غربی در کمیسون انتخابات کشور اعلان می کرد ، که ورود آنان ضمن این که دخالت آشکار در  مهم  ترین پروسه سیاسی و امنیتی کشور یعنی انتخابات بحساب می آید و نیز به مفهوم خدشه دار کردن استقلال کشور و عزت و غرور ملت شریف افغانستان نیز قلمداد می شود.
  4. در شأن رئیس مجلس نیست که سخن پادر هوا و ناسنجیده بگوید خوب است قبل از سخن کمی تأمل نماید که واقعا کدام کشورها در تقویت سیاسی و نظامی و مشروعیت بخشی  طالبان نقش اساسی ایفا می کند؟ بدون شک قبل از کشورهای همسایه، آمریکای ها و کشورهای غربی و عربی  در صدد مشروعیت بخشی به طالبان می باشند، مهم ترین دلیل این مدعی حضور هیئت سیاسی طالبان و مقر دفتر سیاسی آن ها در کشورهای عربی است و از آنجا سازماندهی و ساپورت می شوند نه  از تهران. چرا آقای رحمانی انگشتش را به سمت غربی ها و کشورهای عربی نشان نمی گیرد؟!!! اکنون این سئوال مطرح است که چرا رحمانی از کشورهای عربی بخصوص قطر حرف نمی زند  که مقر دفتر سیاسی طالبان در این کشور مستقر است؟!!!  و از این گروه آشکارا حمایت سیاسی و مالی می کند.
  5. متأسفانه قبل از کشورهای خارجی خود دولت افغانستان در تقویت و مشروعیت بخشی گروه طالبان در افغاسنتان نقش کلیدی دارند؛ ارگ نشینان بسیاری از ولسوالی ها را خانه امنی طالبان قرار دادند.  این مماشات و حمایت دولت افغانستان از طالبان با عث شدند که امروزه طالبان این همه قدرت بگرند. و اگر نه چند صد نفر یا دو و سه هزار طالب در برابر نیروهای سه صد و یا چهارصد هزار نفری مسلح افغانسان توان مقاومت نداشتند و ظرف کمتر از شش ماه همه اش نابود می شدند.
  6. ژنرال های دلسوز و متعهد کشود مانند شهید ژنرال رازق، ژنرال مراد، ژنرال دوستم و ده ها ژنرال دیگر که روحیه ضد طالبانی داشتند هرکدام به بهانه ی  توسط آمریکای ها و با همدستی دولت افغاستان از صحنه نظامی و امنیتی کشور حذف شدند. آقای رحمانی کجاست؟ و چرا خودش را در خواب غفلت  زده چیزی نمی گوید؟ چرا  پرده بر نمی دارید از چهره های حلقات خبیثه که در درون دولت و مجلس قرار دارند و از گروه طالبان حمایت می کند ؟!!!!
  7. طالبان در سایه­ی مماشات، سکوت و قوم گرایی و حسی ناسیونالیستی  بسیاری از نمایندگان پارلمان و ارگ نشینان رشد و تقویت پیدا کردند و هم اکنون هر روز متأسفانه شاهد این هستیم  که از ادرس پارلمان علیه قوماندانان متعهد کشور که علیه طالبان می جنگند مانند قوماندان علیپور دسیسه صورت می گیرد و هر روز برای او  و سایر قوماندانان دوسیه سازی می شوند.
  8. اظهر من الشمس است که امروز هم هیچگونه اراده جدی و حرکت صادقانه در میان بسیاری از نمایندگان در پارلمان و رجال سیاسی کشور و دولتمردان در ارگ  برای محو و نابودی طالبان وجود ندارند و اگرنه چگونه ممکن است که چند هزار طالب در برابر حدود سه صدهزار نیروی مسلح افغانستان تاب بیاورند و مقاومت کنند.
  9. متأسفانه بسیار از نمایندگان در پارلمان مشغول شغل شریف معامله گری و خرید و فروش رآی ها و... می باشند نه فکری حل بحران و مشکلات کشور را در سر دارند و نه به این مسأله متعهد و مسئولیت پذیرند چرا که بسیاری از آنان فاقد لیاقت و شایستگی می باشند که فقط به قدرت پول  و واسطه به این کرسی آب و نان آور رسیده اند و از طریق خرید رأی نمایندگان به ریاست کرسی پارلمان تکیه زده است.                              

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com