پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

اعلامیه حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به اظهارات نژادگرایانه آقای حلیم تنویر

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۸ ق.ظ

از مسؤولان و اولیای امور کشور، می‌خواهیم که نسبت به این اظهارات سبک‌سرانه و ضد وحدت ملی، تنها به موعظه‌ها و اندرزهای اخلاقی بسنده نکرده و عملا اراده شان را در جهت برخورد قانونی و جدی با این موضوع، نشان دهند...

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُم (قران کریم)

 

مردم عزتمند و آگاه کشور؛ برادران و خواهران گرامی!

حزب وحدت اسلامی افغانستان به حیث یک جریان سیاسی-ملی که همواره اوضاع و روندهای تأثیرگذار بر سرنوشت جمعی و امور کشور را در پرتو منافع ملی، منطق زیست باهمی و ارزشهای بنیادینِ مورد وفاق، رصد می‌نماید، اظهارات آقای حلیم تنویر را که در شهر کلن آلمان، در یک محفل رسمی و افتتاح شده با پیام رییس جمهور، صورت گرفته، پس از بلند شدن اعتراض‌ها و واکنشهای گسترده، مورد بررسی قرار داده و آن را عامل ایجاد بدبینی و نفرت‌پراکنی میان اقوام باهم برادر کشور و خلاف ارزشهای ملی، دینی و حقوق بشری، دانسته و به شدت محکوم و تقبیح می‌نماید.

ما ضمن ابراز تأسف و انزجار نسبت به چنین اظهاراتی که گاهی اوقات، از حنجره‌های ناپاک برخی افراد علیه وحدت ملی، علایق هموطنی، شخصیت‌های ملی، صفوف سیاسی و همبستگی‌ مردم و اقوام کشور، شنیده می‌شود؛ در پیوند به این اظهارات آقای حلیم تنویر که یک شخص شناخته شده در میان مردم است و تا کنون مسؤولیت‌های گوناگون در شماری از نهادهای رسمی کشور به عهده داشته و گفته می‌شود مشاور برحال رییس جمهور است، موضوعات ذیل را یادآور می‌شویم.

یک) این اظهارات که از پیش‌داوری و مقاصد نژادگرایانهِ مبتنی بر بدبینی، یکسان‌سازی و حذف‌‌خواهیِ یک حلقه قوم‌گرا، پرده بر می‌دارد، بر علایق و مناسبات اجتماعی میان اقوام باهم برادر کشور، آثار سوء بر جا می‌گذارد. از این جهت، رسیدگی به این موضوع و اعتراض علیه آن، به حیث یک مسؤولیت ملی، مطرح است تا وحدت و همدلی میان مردم کشور بیش از پیش تقویت و جلو حرکتهای مغرضانه و فرصت‌طلبانه‌ای که سبب ایجاد شکاف‌ها و فاصله‌ها، می‌گردد، به موقع گرفته شود.

دو) این اظهارات دیدگاه و تفکر یک حلقه بداندیش، برتری‌خواه و افزون‌طلب را به نمایش می‌گذارد. از اینرو نه تنها هیچ ربطی به کل قوم شریف پشتون نداشته، بل سبب تأثر آنان نیز گردیده است. این گونه دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه، حذف‌جویانه و منفعت‌طلبانه بوده که هر از گاهی کشور ما را به سوی اختلافات درونی جهت داده و ما را از گام گذاشتن به پیش و توسعه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، باز نگهداشته است. به عبارتی، طرح دیدگاه قوم‌گرایانه و نژادپرستانه نه تنها خدمت به یک قوم نیست، بل خطرناک‌ترین عاملی است که با ایجاد دیوارهای برساخته و موهوم، ظرفیت‌ها را به سوی عزلت و انزوا سوق می‌دهد. بر این اساس، اطمینان داریم که مردم باعزت پشتون و روشن‌اندیشان آن، نسبت به چنین اظهاراتی که به ظاهر برای تأمین منافع قومی؛ اما در واقع نتیجه‌ای جز ایجاد نفاق، بدبینی و تحریک احساسات منفی، ندارد، اظهار تنفر و انزجار خواهند کرد.

سه) از مسؤولان و اولیای امور کشور، می‌خواهیم که نسبت به این اظهارات سبک‌سرانه و ضد وحدت ملی، تنها به موعظه‌ها و اندرزهای اخلاقی بسنده نکرده و عملا اراده شان را در جهت برخورد قانونی و جدی با این موضوع، نشان دهند. روشن است که اظهارات آقای تنویر که در یک نشست رسمی صورت گرفته و طی آن خشونت قومی، نسل‌زدایی و حذف فزیکی، به گونه آشکار تشویق و به هویت تاریخی اقوام و حقوق انسانی زنان اهانت شده، مشمول حق آزادی بیان نبوده، بل قابل پیگرد عدلی و قضایی دانسته می‌شود.

چهار) ما از حضور متحدانه و آگاهانه مردم در تمام صحنه‌ها، به ویژه در دفاع از هویت و جایگاه تاریخی شان، سپاسگزاری و قدردانی می‌نماییم. امیدواریم که در این مورد نیز به دادخواهی و حضور نیرومند تان در صحنه، در چارچوب قوانین نافذه کشور ادامه داده و اجازه ندهید که هیچ حلقه‌ نژادپرستی، چنین پالیسی‌‌های برتری‌خواهانه و حذف‌طلبانه را مطرح و اعمال آن را در سر بپروراند.

پنج) ما مسؤولیت خویش می‌دانیم که این موضوع را در هماهنگی با مردم، نهادهای مدنی، مراجع و مدافعان حقوق بشر، شخصیت‌های ملی و جریان‌های سیاسی، دنبال نماییم. از این جهت، به مردم اطمینان می‌دهیم که مانند گذشته -که در دو مورد عاملان چنین حرکتهای تنش‌زا و ضد وحدت ملی، بر سر جای شان نشانده شد و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در این زمینه عملا دست به کار گردید-این بار نیز در کنار شما خواهیم بود.

 

پاینده باد وحدت و همدلی اقوام کشور

 

حزب وحدت اسلامی افغانستان

کابل- 19 قوس 1398 خورشیدی

منبع: صفحه رسمی سعادتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com