پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

افزایش آمار بیکاری و فرار سرمایه گذاران از کشور

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۱۸ ب.ظ

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، امروز چهارشنبه (۲۷ قوس) یافته‌های وضعیت کار و بار نشان می‌دهد وضعیت کار و بار در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته خراب‌تر شده است. خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بیان داشت در سال گذشته میلادی ۳۲۰۰ سرمایه گذار به ترکیه و ۱۲۰۰ نفر دیگر به ازبکستان فرار کرده است.

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، امروز چهارشنبه (۲۷ قوس) یافته‌های وضعیت کار و بار را در نشست زیر نام «هشتمین نشست وضعیت کار و بار» در کابل همگانی ساختند که نشان می‌دهد وضعیت کار و بار در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته خراب‌تر شده است.

در این تحقیق با ۳۷۰۰ متشبث در ولایات کابل، قندهار، بلخ و ننگرهار مصاحبه شده است که مصاحبه شوندگان وضعیت بد امنیتی، عدم موجودیت زیر بنا و نبود برق و همچنان پیچیدگی در گمرگات را از عوامل خراب شدن وضعیت کار و بارشان خوانده است.

جمهور به نقل از بصیر نورانی مسوول تحقیق اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نوشت:

یافته‌های سروی ما نشان می‌دهد که ناامنی، عدم زیربنا و دسترسی به زمین، کمبود برق، عدم ثبات سیاسی و قوانین پیچیده گمرکی وضعیت کار و بار را نسبت به سال گذشته بدتر ساخته است.

نورانی گفت: در سال گذشته میلادی وضعیت کار و بار منفی ۱۰ به صورت عموم و منفی ۸ به طور خاص در کابل بوده اما در سال جاری این رقم به صورت عموم به منفی ۱۳ افزایش یافته و به صورت خاص در کابل از منفی ۸ به منفی ۲۰ افزایش یافته است.

وی بیان داشت: به اساس تحقیق ما شرایط عمومی کار و بار در کشور منفی بوده اما این وضعیت پایدار نیست بلکه در حال تغییر است.

درهمین حال خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: ما قبلا با سه چالش اساسی (عدم امنیت، زیربنا و فساد اداری) مواجه بودیم اما حالا دو چالش دیگر(عدم ثبات سیاسی و چشم سفیدی همسایگان و جهان) نیز با این چالش‌ها سر راه سرمایه‌گذاری در افغانستان اضافه شده است.

آقای الکوزی گفت: امروز در دستگاه سیاسی ما نظر واحد برای تامین منافع ملی وجود ندارد یکی یک چیز را منافع ملی می‌خواند دیگری چیز دیگر را، در چنین شرایط باز امید داریم که وضعیت کار و بار بهتر شود معلوم است که هر روز بدتر شده روان است.

 

فرار سرمایه گذاران و تاجران از کشور

خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بیان داشت در سال گذشته میلادی ۳۲۰۰ سرمایه گذار به ترکیه و ۱۲۰۰ نفر دیگر به ازبکستان فرار کرده است.

آقای الکوزی گفت، فعلا سکتور ساختمان، ترانسپورت و خدمات هم در حال سقوط قرار گرفته است.

سخی احمد پیمان معاون اتاق تجارت و معادن گفت: ما آخر هر سال شاهد ارقام هستیم که برای مردم و سرمایه گذاران مایوس کننده است.

وی بیان داشت کمبود برق، فشار قوانین و عدم دسترسی به زمین و منابع مالی از عوامل عمده خراب شدن وضعیت کار و بار هر سال نسبت به سال دیگر در کشور است.

محمد حسن پناهی رییس اتحادیه پیش آوران و دوکانداران گفت: عدم ثبات سیاسی و ناامنی وضعیت کار و بار را به سوی سقوط سوق داده است.

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

اخبار افغانستان و جهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com