پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان: حضور هزاره هادر ادارات دولتی مایوس کننده است

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | چهارشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۳۸ ب.ظ

شماری از اعضای مجلس نمایندگان تحت عنوان “مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان” حضور مردم شیعه و هزاره را در ادارت دولتی مرکز و ولایات مایوس کننده خوانده و گفته اند که در مجموع ۳۴ ولایت، صرف یک فرمانده پولیس از این مردم وجود دارد...

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان در  دیدار با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور غنی در پیشنهاد نامه‌ای به حفاظت از اصل وحدت ملی در کشور تاکید کرده، میزان حضور مردم شیعه و هزاره را در ادارات دولتی، ناعادلانه دانسته، بر مشارکت متوازن و عادلانه این مردم در ساختار حکومت تاکید کرده اند.

آنان از حکومت خواسته اند که هرچه زودتر با در نظرداشت شایسته سالاری، برای حضور و مشارکت نیروهای جوان و شایسته هزاره در سطوح مختلف حکومت اقدام کنند.

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان خاطرنشان کرده است: “حضور فعلی مردم شیعه و هزاره در ادارات دولتی مرکز و ولایت ها مایوس کننده است و از مجموع ۳۴ ولایت، صرف یک فرمانده امنیه وجود دارد، در راس همه قول اردوها هیچ هزاره ای وجود ندارد و همچنان در ریاست های امنیت، از تمام فرماندهان لوا صرف یک نفر هزاره وجود دارد. نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج از کشور هم بدتر از این موارد است.”

این نمایندگان مجلس تاکید کرده اند که میزان اندک هزاره ها و جامعه شیعه در بخش های مختلف دولتی معارف، تحصیلات عالی، نهادهای عدلی و قضایی، بخش اقتصادی، مالی، ادارات خدماتی و توسعه ای، به صورت خاص نهادهای امنیتی شامل وزارت های داخله و دفاع و ریاست امنیت ملی در مرکز و ولایات نگران کننده و مایوس کننده است و حکومت باید زمینه استخدام و ترفیع جوانان شایسته را فراهم کند”.

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان کابینه حکومت را نمادی از وحدت ملی دانسته، خاطرنشان کرده که ۵ عضو کابینه از مردم هزاره به یک نفر تقلیل یافته و حکومت باید هرچه عاجل مطابق به اصل شایسته سالاری، عدالت و انصاف در کلیه سمت ها و بست های فرماندهی قول اردو، لوا، فرماندهان پولیس، ریاست های امنیت ملی و اعطای بست جنرالی، متناسب به جمعیت و سهم این مردم اقدام کند.

انان با اشاره به این که مردم هزاره و جامعه شیعه همه ساله شماری زیادی از جوانان و مسافرین خود را توسط “آدم کشان” قربانی می دهند، از حکومت خواسته است برای تامین امنیت راه های مواصلاتی از جمله “شاهراه نمبر دو جلریز” و “راه های ارتباطی ولایت غزنی” برنامه ریزی و اقدام کند.

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان همچنان خواهان تجهیز اردوی محلی در ولایت های دایکندی، میدان وردک، غزنی، غور و سرپل شده اند.

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

اخبار افغانستان و جهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com