پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

وفاق سیاسی سیاستمداران آخرین چانس برای مدیریت موفقانه پروسه گفتگوی بین‌الافغانی است

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴ ق.ظ

اتخاذ موضع واحد و مشترک همه طرفداران جمهوریت و جبهه مخالف امارت بر محور اصل جمهوریت نظام، حقوق اساسی مردم وملیت های این سرزمین، حقوق زنان، تقویت و استحکام اردوی ملی و قوت های امنیتی، حفاظت از دستاوردهای ارزشمند گذشته و قطع مداخلات و فتنه‌گری‌های خارجی، مسئولیت ملی و‌ وجیبه اسلامی است که همه سیاستمداران کشور بعنوان آخرین چانس و تنها فرصت باقیمانده باید انجام دهند. ایجاد صدای مشترک یقینا توطیه براندازی نظام جمهوری اسلامی افغانستان را خنثی نموده و اجماع منطقه‌ای و جهانی برای حمایت از مطالبات منطقی و بر حق مردم افغانستان را ایجاد خواهد کرد...

دو چهره پیروزی و شکست در جنگ هیجده ساله اخیر در تاریخ کشور ماندگار خواهد بود:

۱- هر چند امروزه طالبان خود را پیروز اصلی جنگ افغانستان می‌دانند، اما در واقع پیروز اصلی و میدان‌دار اصلی پاسداری از مردم سالاری، حقوق اساسی مردم و ارزش‌های هیجده ساله که عبارت از حفظ ارزشهای اسلامی وآزادی بیان وهم پزیری مذاهب اسلامی و وحدت ملی بوده قربانی مردم افغانستان، سربازان شجاع و فرزندان دلیر قوت‌های امنیتی است که با اقتدار و توانمندی از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی دفاع نمودند.

۲- طی چند سال اخیر طالبان با تمام قدرت برای سقوط برخی ولایات کشور برنامه‌ریزی و تهاجم سنگین را به راه انداختند. شهامت و پایداری قوت‌های امنیتی آنان را متوقف و زمینگیر نمود. اما سیاستمداران سودجو چوکی طلب با اختلافات درونی وقدرت طلبی با شقاق سیاسی جبهه سیاسی را به دشمن واگذار نمود که امروز طالبان از امارت اسلامی سخن می‌زنند و دولت جمهوری اسلامی را که حاصل قربانی بی‌شمار مردم ماست به رسمیت نمی‌شناسد! پس بازنده اصلی این میدان سیاستمداران سود‌جو و منفعت طلب کشور ماست.

۳-نیروهای امنیتی با فداکاری بی نظیر از امنیت انتخابات دفاع نمودند و دستاورد بزرگی را برای مردم ما کمایی کردند، اما سیاستمداران قدرت طلب همه این فداکاری را قربانی منافع شخصی خود نموده، دود هوا کردند و اینک طالبان و امریکا سخن از ایجاد حکومت اسلامی پسا توافق می زنند و این یعنی ادعای پیروزی طالبان و تسلیمی طرفداران جمهوریت نظام!

۴- فرزندان جوان و رشید کشور در قوت‌های امنیتی، مقتدرانه از نظام جمهوری اسلامی افغانستان دفاع نمودند، اما سیاستمداران معامله‌گر جمهوریت را بعنوان وجه‌المصالحه سود‌جویی خویش قربانی نمودند. طرح حکومت پسا توافق، یعنی عبور از نظام جمهوری اسلامی و بازگشت به نقطه صفری گذشته!

۵- اتکاء به خداوند و پشتیبانی مردم همراه با وفاق و همدلی تنها راه موفقیت و کامیابی است. اتکاء به قدرت های بیرونی و چشم امید به امریکا برای تأمین حقوق اساسی مردم و نظام مردم سالار در نهایت مایه خواری و شکست گردید!

۶- توافق امریکا و طالبان حکایت تلخ شکست و سر افگندگی سیاستمداران کشور ماست که عزت و اقتدار سیاسی خویش را به پای خودخواهی و انحصار، شقاق و نفاق سیاسی نابود نمودند. اگر آنان متحد و یک صدا بودند، هیجگاه توافق امریکا و طالبان بدون موافقه و رضایت ایشان صورت نمی گرفت.

۷- هنوز هم در گفتگوهای بین‌الافغانی این فرصت باقی است تا حداقل بخشی از دردهای مردم درمان و اندکی از خون بهای شهدای مظلوم کشور که به پای بیرق جمهوری اسلامی ریخته شد، حراست و حفاظت شود.

۸- طالبان دولت جمهوری اسلامی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما امریکا و ناتو همزمان بر استمرار حمایت شان از نظام جمهوری اسلامی افغانستان تاکید می‌کند. این فضای دوگانه و مبهم را تنها با ایجاد وفاق سیاسی می‌توان به نفع مردم سالاری تفسیر کرد. وفاق سیاسی و اتحاد سیاستمداران تنها و آخرین چانس برای مدیریت موفقانه پروسه گفتگوی بین‌الافغانی است. تحکیم وفاق سیاسی و ایجاد همدلی میان سیاست مداران، مکانیزم موثر برای بازخوانی مواد توافق نامه امریکا و طالبان به نفع نظام جمهوری اسلامی و حقوق اساسی مردم افغانستان است.

۹- اتخاذ موضع واحد و مشترک همه طرفداران جمهوریت و جبهه مخالف امارت بر محور اصل جمهوریت نظام، حقوق اساسی مردم وملیت های این سرزمین، حقوق زنان، تقویت و استحکام اردوی ملی و قوت های امنیتی، حفاظت از دستاوردهای ارزشمند گذشته و قطع مداخلات و فتنه‌گری‌های خارجی، مسئولیت ملی و‌ وجیبه اسلامی است که همه سیاستمداران کشور بعنوان آخرین چانس و تنها فرصت باقیمانده باید انجام دهند. ایجاد صدای مشترک یقینا توطیه براندازی نظام جمهوری اسلامی افغانستان را خنثی نموده و اجماع منطقه‌ای و جهانی برای حمایت از مطالبات منطقی و بر حق مردم افغانستان را ایجاد خواهد کرد.

۱۰- ادامه شقاق و نفاق سیاسی که به معنای فرصت سوزی و ویران نمودن کلیه دستاوردهای ارزشمند گذشته است، جفا در حق مردم و خیانت ملی است. مردم ما که برای مردم سالاری، حقوق اساسی و آزادی های مدنی هستی خویش را قربانی داده اند از اقدام مشترک و صدای یکپارچه سیاستمداران برای حفاظت از این ارزش‌ها همانند گذشته پرتوان و مقتدرانه حمایت خواهند کرد. به یقین صدای مشترک مردم افغانستان برای حمایت از نظام جمهوری، حقوق اساسی مردم، حقوق زنان و آزادی‌های مدنی با حمایت کشورهای منطقه و جامعه جهانی همراه گشته و در نهایت به گفتمان سیاسی مسلط در کشور تبدیل خواهد شد.

امیدکه سیاست مداران سودجو وچوکی طلب که باربار شکست خورده وبازهم دست وردار از چوکی نیست بداند که دیگر ارزشها وتوانهای مردم ونیروهای امنیتی را به گیروگان نگیرند وهمه یکدست شوند تا مقابل دشمن دیرینه خود سیاست درست را پیش گیرند وازدست آورد های مردم افغانستان حمایت کنند تا دیگرشرمسار جهان نشود.

دکتر قیوم سجادی وکیل مردم غزنی در خانه ملت:

 

 

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

اخبار افغانستان و جهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com