پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

متن کامل طرزالعمل قیودات روزگردی در شهر نیلی و ولسوالی‌های ولایت دایکندی

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸ ق.ظ

براساس مصوبه جلسه کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که روز پنج‌شنبه مورخ 14 حمل 1399 دایر گردیده بود؛ به منظور تدابیر احتیاطی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا طرزالعملِ قیودات روزگردی در شهر نیلی و ولسوالی‌ها توسط کمیته‌ای آماده شده و تطبیق آن فردا یک‌شنبه مورخ 17 حمل 1399 آغاز می‌شود...

متن طرزالعمل قرار ذیل می‌باشد؛

طرزالعمل قیودات روزگردی در شهر نیلی و ولسوالی‌های ولایت دایکندی

کرونا، مرض ساری و ویروسی است که برای اولین بار از شهر ووهان کشور چین قد برافراشت و در مدت زمان کم، تقریباً به تمام کشورهای جهان سرایت کرد. کشورهای پیش رفته و توسعه یافته ای شرقی و غربی که مجهز با امکانات و تکنالوژی دسته اول جهان است تا اکنون نتوانسته است دارو یا واکسینی برای تداوی و جلوگیری از مصاب شدن به این ویروس بسازند و جلو انتشار این ویروس را بگیرند. با تأسف باید قبول کنیم که امروز تمام کشورها در برابر این ویروس همه گیر عاجز مانده اند و سایه شوم این ویروس هر روز بیش تر از پیش گسترده تر می شوند.

 

در حال حاضر یگانه راه جلوگیری از انتشار این ویروس کرونا، قیودات در گشت و گذار و تجمعات است. چنانچه کشور چین با استفاده از این روش توانسته است جلو انتشار ویروس کرونا را بگیرد و بحران ناشی از این ویروس را مهار کند.

اکثر کشورهای دیگر نیز با استفاده از تجربه‌ای چین، تمام شهرها را به قرنطین واداشته است و تلاش می‌کنند تا با استفاده از این روش جلو انتشار آن را بگیرند. چنانچه تذکر داده شد ویروس کووید 19 یک ویروس فوق‌العاده ساری و همه¬گیر بوده که افغانستان نیز از شر این ویروس در امان نمانده و همه روزه تعداد مصاب شدگان در ولایات مختلف کشور در حال افزایش می-باشند.

اداره محلی دایکندی با استفاده از تجربه‌های کشورهای دیگر و کلان‌شهرهای افغانستان، موارد آتی را جهت جلوگیری از انتشار این ویروس و امنیت جان شهروندان شهر نیلی و لسوالی¬های دایکندی فیصله تطبیق می‌نماید:

 

ماده اول:

از عموم مردم محترم شهر نیلی و ولسوالی‌ها جداً تقاضا می‌گردد تا در شرایط کنونی مواظب سلامت خود، خانواده و هم‌وطنان خویش بوده و از گشت و گذارهای غیر ضروری خودداری نمایند. شهروندان محترم صرف جهت رفع نیازمندی ‌های اولیه و مشکلات ذیل و با در نظرداشت توصیه¬های صحی (مجهز با ماسک، دست¬کش و لوازم بهداشتی) می‌توانند رفت و آمد کنند:

- به منظور دریافت خدمات صحی؛

- به منظور دریافت مواد اولیه (غذایی)؛

- به منظور دریافت خدمات امنیتی؛

- به منظور مراقبت از شخص دیگر؛

- به منظور سایر معاذیر موجه؛

- خبرنگاران در صورت داشتن کارت هویت؛

- کارمندان ادارات دولتی و غیر دولتی در ساعات رسمی با کارت هویت.

 

ماده دوم:

تمام هتل¬‌ها، رستورانت‌ها، کافی‌شاپ‌ها، سنوکرکلپ‌ها، حمام‌ها، سالن‌های فوتبال و والیبال و مکان‌های سربسته که قبلاً توسط اداره شاروالی و کمیته همکار بسته شده بود الی اطلاع بعدی هم‌چنان بسته می‌ماند و هیچ کسی حق فعالیت را ندارند.

 

ماده سوم:

تمام فعالیت‌های غیر ضروری آتی متوقف می‌گردد:

1. مارکیت‌ها و دکان‌های رخت فروشی،

2. لباس فروشی،

3. خیاطی‌ها،

4. کفش فروشی،

5. موبایل فروشی،

6. انترنت کلپ‌ها،

7. آرایش‌گاه‌ها،

8. سلمانی‌ها،

9. سوپ‌فروشی‌ها،

10. تعمیر گاه‌های کامپیوتر، مبایل، رادیو و تلویزیون؛

11. دست فروشی‌ها به استثنای مواد غذایی؛

12. تجمعات ورزشی مانند والیبال و فوتبال.

 

ماده چهارم:

فعالیت‌های اصناف ذیل به شکل عادی ادامه می‌یابند:

1. دکان‌های که در آن مواد اولیه (خوراکی) فروخته می‌شوند؛

2. نانوایی‌ها؛

3. قصابی‌ها

4. دواخانه‌ها؛

5. صرافی‌ها؛

6. بانک‌ها؛

7. تیل فروشی‌ها و گاز فروشی‌ها،

8. فروشگاه‌های که صرف لوازم و وسایل آشپز خانه می فروشد؛

9. مستری خانه‌های موتر، موتر سایکل، جنراتور و سولر؛

10. ترکاری و میوه فروشی‌ها؛

 

ماده پنجم:

شرکت‌های ترانسپورتی با رعایت کامل طرزالعمل صحی و موارد زیر می‌توانند هم‌چنان فعالیت‌های شان را ادامه دهند:

الف: تعداد مسافرین در هر سیت سه نفره بیش از دو نفر نباشد؛

ب: طرزالعمل صحت عامه به صورت دقیق رعایت شده باشد؛

ج: افراد مشکوک را نه تنها انتقال ندهند بلکه به صورت فوری و حتمی به ریاست صحت معرفی نمایند. برای معرفی افراد مشکوک به نمبر های ذیل تماس بگیرند: ۰۷۷۵۶۵۵۰۷۹ و ۰۷۷۳۳۴۲۸۷۴

 

ماده ششم:

تجمعات ذیل در تمام جغرافیای دایکندی ممنوع است:

1. محافل عروسی؛

2. فاتحه خوانی؛

3. تجمعات ورزشی و تفریحی؛

4. جلسات و تجمعات غیر ضروری مخصوصاً در اماکن سربسته؛

5. تجمع بیش از سه نفر در یک نقطه؛

6. تجمع برای خیرات و نذورات؛

7. گشت و گذار دو نفره در موتر سایکل بدون کلاه ایمنی و ماسک.

 

ماده هفتم:

مراسم تدفین و تکفین با افراد محدود در فضای باز با در نظر داشت فاصله‌ها و با رعایت توصیه های صحی در زمان محدود مجاز است.

 

ماده هشتم:

مسئولیت تطبیق این طرزالعمل به عهده پولیس و امنیت دایکندی است. پولیس و امنیت ملی مکلف است که سر از روز یک‌شنبه تاریخ 17 حمل 1399 در قسمت تطبیق این طرزالعمل اقدام جدی نمایند.

 

ماده نهم:

ولسوالی‌های ولایت دایکندی نیز شامل این پلان بوده و ولسوال صاحبان محترم مکلف است تا کمیتۀ را حسب لزوم‌دید با عضویت ادارات همکار خویش ایجاد نموده و خود مسئولیت ریاست کمیته را به عهده بگیرند و مطابق این فیصله با درنظرداشت شرایط در تمام بازارها، قرأ و قصبات از تجمعات و تراکم جمعیت جلوگیری می‌نمایند.

 

ماده دهم:

در ولسوالی میرامور با بروز ابتلا به کرونا محدودیت خاص وضع می‌گردد؛ مردم شریف میرامور بدون عذر موجه به ولسوالی‌های دیگر و مردم ولسوالی‌های دیگر به ولسوالی میرامور سفر ننمایند.

ماده یازدهم:

این طرزالعمل بعد از منظوری مقام محترم ولایت مرعی الاجرا می باشد.

منبع: صفحه مقام ولایت دایکندی

 

 

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com