پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

این پایگاه در حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد و از طریق نشر حقایق، نقد منصفانه و تحلیل های علمی ، روحیه حسابدهى و مسئولیت پذیری را تعقیب می نماید

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی

علی(ع) فرمود:« وَ اللهِ مَا یَنْتَفِعُ‏ بِهَذَا أُمَرَاؤُکُمْ وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلَى أَنْفُسِکُمْ فِی دُنْیَاکُمْ وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِی أُخْرَاکُمْ:
به خدا سوگند امیران شما از این کار (تملق و چاپلوسی) سودی نمی‌برند. شما خود را در دنیا به رنج و زحمت می‌اندازید و در آخرت به این کار، شقی و بدبخت می‌شوید». (نهج البلاغه صبحی صالح، حکمت 37)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: َ احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب‏: بر روی‌ چـاپلوسان سـتایشگر خاک‌ بپاشید‌! (نهج‌ البلاغه ابن ابی الحدید ج 17 ص 45 )

اسلاید شو

اسلاید شو

محمدضیا والی ولایت دایکندی

اسلاید شو

معرفی اجمالی علما و شخصیت های دایکندی

اسلاید شو

--------------------
moisrex ------------------

اسلاید شو

معرفي سناتوران ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

پایگاه اطلاع رسانی ولایت دایکندی از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی خود روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی تعقیب می نماید*** این پایگاه تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری درولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری ولایت دایکندی با ما باشید** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشیم*** راه ارتباطی ما:adalat115@gmal.com

ابزار ساخت متن های متحرک

معرفی اعضای شورای ولایتی ولایت دایکندی

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

اسلاید شو

آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۰۰، ۲۲:۲۹ - منوچهر محمد عظیمی
    مرسی
  • ۷ اسفند ۹۹، ۰۹:۱۰ - من
    سلام

پروژه حالت اضطرار ولایت دایکندی به زودی به کمک موسسات خارجی در این ولایت روی دست گرفته می شود

نخبگان و محصلین ولایت دایکندی | دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰ ب.ظ

اسدالله سروری رئیس مبارزه با حوادث طبیعی و نوروزعلی مسئول بخش حالت اضطرار موسسه آکسفام، با  “سیدانور رحمتی” والی دایکندی امروز دوشنبه ۱۵ ثور در دفتر کارش دیدار و از آغاز به کار هشت پروژه‌ی حالتِ اضطرار در ولایت دایکندی خبر داد...

سروری گفت:  این هشت پروژه‌ بنابر درخواست مکرر ریاست مبارزه با حوادث طبیعی از ادارات بین‌المللی (UN OCHA, FAO, ADA, DKH, Madair, OXFAM) بوده که ادارات متذکره خواهان هم‌کاری در ولایت دایکندی شده‌اند. کار تمام این پروژه‌ها با همکاری ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در جریان همین ماه شروع و تکمیل خواهد گردید که ارزش مجموعی آن به (۱۷۵۱۰۹۵۱۲) افغانی تخمین زده شده است. از قرار ذیل می باشد :

 

۱_پروژه توزیع پول نقد برای (۲۳۳۵) فامیل متضرر از حوادث طبیعی در سطح ولسوالی‌های (میرامور، خدیر و شهرستان) از طرف موسسه (Madair) که برای هر فامیل (۱۳۵۰۰) افغانی در نظر گرفته شده و هزینه‌ی مجموعی آن (۳۱۵۲۲۵۰۰) افغانی می‌باشد.

 

۲_ تکمیل سروی کمک‌های غذایی گام اول، توزیع (۲) بوجی آرد برای (۱۶۷۸۸) فامیل به ارزش (۶۳.۷) ملیون افغانی در سه ولسوالی (میرامور, شهرستان, خدیر, کیتی, سنگ‌تخت و بندر, اشترلی, نیلی, پاتو و کجران) که تمویل‌کننده آن WFP و تطبیق‌کننده آن COAR, NECDO, ADA می‌باشند.

 

۳_ پروژه کمیته شش‌گانه (CBDRM) مدیریت حوادث طبیعی در ولسوالی اشترلی به ارزش (۲۵۰۰۰۰) هزار یورو که از سوی (DKH) تمویل و از سوی (ADA) و ریاست مبارزه حوادث طبیعی تطبیق می‌شود.

 

۴_ شروع ورکشاپ مدیریت حوادث برای (ولسوالی‌ها, مدیران قریه‌جات و اعضای جلسه حالت اضطرار) چهار روزه از طرف (DKH) و ریاست مبارزه با حوادث طبیعی.

 

۵_پروژه ترسیم نقشه خطر در سطح ۱۰ ولسوالی ولایت دایکندی از طرف موسسه (Hazrat Mapping) با هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث طبیعی.

 

۶_ پروژه کمیته نُه‌گانه (CBDRM) مدیریت حوادث طبیعی در ولسوالی خدیر به ارزش (۲۵۰۰۰۰) هزار یورو که تمویل‌کننده آن (DKH) و تطبیق‌کننده آن (ADA) و ریاست مبارزه با حوادث طبیعی می‌باشد.

 

۷_ پروژه‌ی ارسال (۶۰۰) بسته مواد غذایی هفت قلمه (آرد، روغن, برنج، لوبیا ، نخود، چای و بوره) به ولسوالی ناوه‌میش به ارزش یک ملیون افغانی، از طرف ریاست مبارزه با حوادث طبیعی.

 

در ادامه ، نوروز علی مسئول بخشِ حالت اضطرار موسسه آکسفام پروژه‌ایی را که از سوی دفتر ایشان تحت عنوان (پروژه‌ کمک‌های عاجل بشر دوستانه به آسیب دیدگان برف کوچ) برای ولسوالی‌های میرامور, سنگ تخت و بندر و خدیر در نظر گرفته شده است، معرفی کرد.

وی هدفِ این پروژه ها را تامین مواد غذایی برای فقیرترین خانواده‌های آسیب‌دیده از برف‌کوچ و حوادث طبیعی، کاهش امراض ناشی از آب‌های آلوده و جلوگیری از پخش ویروس کرونا در بین اطفال، زنان و مردان در سه ولسوالی (میرامور، خدیر و سنگ تحت و بندر) عنوان نمود که هزینه مجموعی آن را (۵۰۰۵۸۷) دالر امریکایی می‌باشد.

 

این پروژه شامل فعالیت‌های ذیل می‌باشد:

 

_ توزیع پول در مقابل غذا برای ۵۴۰ خانواده.

 

_ توزیع پول در مقابل کار و وسایل کاری برای (۶۰۰) خانواده.

 

_ توزیع پول رایگان بدون قید و شرط برای (۲۴۰) خانواده.

 

_ اعمار (۳۰) مبع آب صحی ( چشمه، کاریز و چاه آب).

 

_ اعمار سه شبکه آب صحی.

 

_ ترمیم و یا اعمار ۱۵۰ مبرز در سه ولسوالی.

 

_ اعمار چهار مبرز برای مکاتیب (مشخصا برای مکاتبی که از حوادث طبیعی و برف‌کوچ آسیب دیده باشند).

 

_ توزیع ۱۵۰ کیت صحی.

 

_ برگزاری ۳۰۰ جلسه پیام‌رسانی ۲حت‌عامه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا.

 

_ ایجاد ۳۷ کمیته در سه ولسوالی.

 

در پایان رحمتی والی دایکندی؛ از تلاش‌های صادقانه رئیس مبارزه با حوادث طبیعی دایکندی در امر جذب پروژه و کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده و موسسات همکار ایشان ابراز قدردانی کرد و گفت: “با آن‌که در زمستان گذشته برف‌کوچ‌های زیادی اتفاق افتاد و به دنباله‌ی آن بارندگی‌های شدید مشکلات زیادی را ایجاد کرد اما ریاست مبارزه با حوادث طبیعی این وضعیت را به خوبی کنترول کرده و برای رساندن به موقعِ کمک به مردم تلاش کرده و در این راستا هم‌چنان تلاش دارد.”

  • نخبگان و محصلین ولایت دایکندی

انکشاف و توسعه دایکندی

وضعیت انکشاف و توسعه در دایکندی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این پایگاه: از طریق نقد منصفانه و تحلیل های علمی، روحیه حسابدهى و شفافیت را در حکومت محلی ولایت دایکندی تعقیب می نماید*** این پایگاه: تا حد توان انعکاس دهنده نابسامانیهای سیاسی و اداری در ولایت دایکندی می باشد *** این پایگاه: در جهت اداره سالم ومدیریت أثربخش در ولایت دایکندی می کوشد*** با آخرین گزارشات و تحلیل های خبری از ولایت دایکندی با ما باشید*** این پایگاه: پذیرای مقالات وتحلیل های خبری شما برای نشر در اینجا می باشد*** این پایگاه: پیشنهادات شما را در مورد عرضه خدمات بهتر خود به دیده قدر مینگرد.*** اطلاع رسانی شما، این سایت را به دیگران موجب امتنان و خرسندی است*** منتظر تماس و ارتباط علمی و فرهنگی شما می باشد*** راه ارتباطی شما به ما: adalat115@gmail.com