بینظیر جعفری رئیس امور زنان دایکندی شد
بانو جعفری از طریق رقابت آزاد به حیث رئیس امور زنان دایکندی تقرر حاصل نموده از سوی معاون ولایت باحضور برخی مقامات دولتی رسما به همکارانش معرفی و آغاز به کار نمود.
صلاحیت و مسئولیت های وظیفوی ریاست امور زنان چیست؟
ریاست امور زنان ولایت دایکندی
بورد تعیینات خدمات ملکی بتعداد (۱ بست) رتبه دوم وزرات امور زنان
هدف وظیفه:
تطبیق مؤثر پلان کاری ملی زنان مطابق پالیسیهای مطروحه در ولایت مربوطه و داشتن دیتابیس معلوماتی، بهمنظور بهبود وضعیت زندگی زنان.
صلاحیت و مسئولیت های وظیفوی:
ترتیب پلانهای کاری هفتهوار، ماهوار و ربعوار، جهت نیل به اهدف پیشبینیشده ریاست؛
رهبری و مدیریت پرسونل تحت اثر، بهمنظور تحقق اهدف پلان شده؛
مرور بر پلانها و پروژههای ادارات و نهادهای محلی و ارایه طرح از دیدگاه جندر، پالیسیها و پلانهای انکشافی دولت ج. ا. ا.، در خصوص زنان؛
هماهنگی و تدویر جلسات مشورتی با علما، محاسنسفیدان، متنفذین قوم در سطح محلی در سطح ولایت و ولسوالیها، غرض رعایت از حقوق و وجایب زنان از نظر دین مبین اسلام و دریافت راههای مؤثر بهبود زندگی آنها؛
هماهنگی جهت تغییر و بهبود وضعیت زنان محل، برای رستگاری از محرومیتها محدودیتها، فقر و احتیاج؛
زمینهسازی و ایجاد مراکز فعال فرهنگی برای ارتقای سطح آگاهی حقوقی زنان، بهمنظور افزایش حضور و سهمگیری وسیع و فعالی آنها در خدمات اجتماعی، اقتصادی فرهنگی جامعه و دولت؛
توسعه و انکشاف سیستم عرضه خدمات حمایوی و تقویه دیتابیس تحلیل وضعیت زنان ولایت مربوط؛
حصول اطمینان از حفظ و مراقبت و اتخاذ تدابیر ایمنی در مرکز امور فرهنگی (باغ زنان)، بهمنظور فراهم نمودن تسهیلات لازم تفریحی برای بازدیدکنندگان در ولایت مربوطه؛
جابجاسازی زنان و دختران متضرر و معروض به خطر در مراکز حمایوی و نظارت از مراکز حمایوی دولتی و غیر دولتی و وضعیت زنان مراکز سلب آزادی، بهمنظور حمایتهای حقوقی و قانونی آنها؛
نظارت از جمعآوری مشکلات زنان در عرصههای بهداشت، معارف، اقتصادی، حقوق و سایر عرصهها، بهمنظور بهبود وضعیت زندگی زنان؛
زمینهسازی برای تغییر موقعیت زنان به سطوح رهبری و مدیریت در ادارهی عامه، بهخصوص رسانهها؛
کنترول و نظارت از تدویر سیمینارها و ورکشاپها در عرصههای تعلیم و تربیه، اقتصاد، حقوق و آموزش تساوی جنسیت اجتماعی برای زنان، در سطح ولسوالیها، قرا و قصبات، بهمنظور آگاهی و ارتقای ظرفیت؛
هماهنگساختن، مشکلات و چالشهای ریاست امورز نان ولایات مربوطه، با ریاست هماهنگی امور ولایات و اخذ مشورهها و نظریات لازم؛
کنترول و نظارت از کیفیت اجراآت پرسونل تحت اثر، بهمنظور ارتقای سطح مؤثریت و مثمریت کاری؛
اجرای سایر وظایف مرتبط به وظیفه که از طریف مقامات مطابق قوانین، مقررات و اهداف وزارت، سپرده میشود.
شرایط استخدام (سطح تحصیل و تجربه کاری):
این لایحۀ وظایف با در نظر داشت مواد (۷)، (۸) و (۳۴) قانون کارکنان خدمات ملکی با حد اقل شرایط و معیارهای ذیل ترتیب گردیده است:
داشتن حداقل سند تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های: حقوق، شرعیات، اقتصاد، پالیسی و اداره عامه، ادبیات، تعلیم و تربیه، رشتههای علوم اجتماعی، جامعهشناسی و روانشناسی؛ به درجات بلندتر تحصیلی در رشته های فوق الذکر ترجیح داده میشود؛
تجربه کاری مرتبط حد اقل سه سال برای لیسانس، دوسال برای ماستر و یکسال برای دکتور؛
تسلط به یکی از زبانهای رسمی( پشتو یا دری) و آشنایی(تحریر و تکلم) با زبان انگلیسی؛
مهارتهای کمپیوتری در برنامه های مرتبط به وظیفه؛
پلانگذاری، اداره، مدیریت، آگاهی از قوانین مرتبط به زنان، آموزش های جندر، آگاهی از تعهدات ملی و بینالمللی در قبال زنان وآشنایی با انترنت.
این بست مختص به خانمها میباشد.
این لایحه وظایف برای بست رتبه دوم ریاستهای دارای باغ زنانه، اختصاص دارد.
- ۹۸/۱۱/۱۸